nenno

Alla inlägg under december 2014

Av Jennifer Johnsson - 30 december 2014 18:38

Hunnit med massor Idag tycker jag!
Vaknade efter 6 timmars sömn, plockade ur resväskorna, gulay Kom satt och pratade I 2 timmar drack lite the for Sen till deras cafeteria I en skola hälsade på gonul och gokhan. Sen vidare till polisen hämtade ut mitt visum! Gick galet bra!! Tog bara 10 min sen till damla och hälsade på kopte några flecce byxor Sen akte vi och kopte tårta till werner som fyller år idag. Letade efter present papper till serkan och melikes barn kläder Gann inget då Dom fick ur pæsen med present snöre på! Hade kopt med mig små tårtor ( sånna josefine älskar! ) och även muammer kom dit.
Och sitter nu på bussen hem, gulay sa att hon kunde hämta mig Men tackade nej (:vi har haft regn och 16° idag tycker ändå att alanya levererar!!

Av Jennifer Johnsson - 30 december 2014 10:22

Jag överlevde!!!
Även fast försenat flyg. 1038493093 m kö I passkontrollen, Passkontrollen som räknade dagarna Sakta, höll på att missa flyget!

Skriver mer sen (:

Av Jennifer Johnsson - 29 december 2014 14:05

Nu står tullen utanfor och ska nog haffa två personer, dom har iafall kopia på passen I sina händer!! det kanske är så Dom kommer att gora med mig ??? Oh noooo, nu kommer planet in! Btw e planet försenat till 14.20 har nästan aldrig varit med Om det!!

Av Jennifer Johnsson - 29 december 2014 14:01

Ja, nu är man påväg! Sen får vi se hur långt man kommer istanbul ? Och hem igen? Eller istanbul och alanya !
Forsättning följer, har en liten skakande kropp som är redo för det värsta.
Tänkt på passkontrollen Om jag ska välja ett nummer eller Om jag ska gå till den yngsta, mellan ålderna eller den älsta tror jag ska sikta in mig på den med mellan ålder som inte ar helt ny utbildad och lite lagom trott på jobbet (:

Men det var väldigt vackert I morse!

Av Jennifer Johnsson - 25 december 2014 11:22




You are my dream
You know you are my dream

I want it to be true
I want us to start up together and not be separated from each other
we will succeed and we will be success- ful together

 


 


Av Jennifer Johnsson - 25 december 2014 10:55

Resväskan är packad, men vet inte hur jag ska få med mig allt, och om jag inte kommer in kommer alla saker till antalya då? Så Gulay kan tuffa dit med blå faran och hämta sakerna ?

Bara 10 timmars arbete kvar för dagen, det börjar gå framåt 2,5 e avklarad, värsta tiden på jobbet e mellan 14-16 och 17-19 sen flyter det lixom på. 


Av Jennifer Johnsson - 24 december 2014 18:30

 jipppikajeymotherfucker

Mitt visum är klart och är i Polis stationen i alanya. 
Började med att jag åkte in med mamma och morgon bussen 6.42 sen tuffe tåget till Haninge och den upp till hennes jobb försökte skriva ut ett person bevis osv, person beviset gick åt helvete, och fick inte heller ut mina löne spec fick ringa lite sen hamnade dom på min mail.

Sen 9.30 ner till tåget hittar inte busskortet halvägs upp till mamma igen finner jag det ner rill tåget igen, hoppa på hittade sara der första jag gjorde.

Av vid centralen vi köpte oss en macka med kalkon cesar dresssing jummii, valde dock för hård macka så tänderna höll på att lossna.

Vidare till turkiska ambassaden kom inte in för det var stopp innanför grindarna  för mkt folk i scanen fick stå ute o frysa en stund.. men lyckan var efter jag trykt knappen för VISUM kö lapp är att det är 2 nummer före mig tänkte fan detta kanske går vägen!!!

Men ja nä det gjorde det inte VISUM mannen kom ut började prata osv.... kommer massa turkar fram och ska fråga en hel del frågor fast det är våran tur vi hajjar väl inte riktigt vad han menar men fyller i ansökan till Visum papperna iafall.. går fram igen .... Alla flyger på honom när han kommer ut igenom, och HALLLÅÅÅÅÅ VI VILL PRATA !!!

Aja vi förstår väl honom fast vi inte förstår han! 

men fick en snille blix o sa vi drar till turkiska turist byrån ( TACK TILL HENNE)
Japp finaly vi förstår henne!!! tack som fan!!

Sen vidare iin på GTI FRIDAYS fick vi någon chans att beställa någon mat eller ?? Nä så vi drog! DÅLIG servis!!
Vi åt istl inne på gallerian och shoppade lite. Senare mot 3 tåget då hör jag av mig till orhan och ber om han skulle kunna ringa polis stationen i alanya för att ta redan på om mitt visum finns på polis stationen eftersom det skulle finnas där .... om det blivit godkännt.... Orhans tjej hade kommit i måndags så dom satt o drack cafe och efter 10 ? min sitter han på polis stationen och skriver att han är näst på tur!  TACK !! DU ÄR EN ÄNGEL!!
Vad skulle jag gjort utan han.... han fick iafall reda på att mitt visum ligger nere på stationen. och att det inte ska bli några problem och komma ner... ända som händer är att dom skickar hem mig med ett plan!

TACK Mamma, Sara och Orhan och andra som hjälpt mig! Kärlek!!      



 

Av Jennifer Johnsson - 22 december 2014 08:42

Precis slutat jobba!!! Wohooooo!!!! Lycklig o trött
Nästa (denna) tunga vecka!
tisdag : ledig!!!!!
Julafton 8.30-21 extra jobbet 21-08.00
Torsdag: 8.30-21
Fredag: 8-15
Lordag 8.30-21
Sondag 15.00-21
49 timmar? Annars har vi 37 timmars vecka men aah sure!! ( vanliga jobbet alltsa) ...
Måndag!!!! Hoppas att jag får åka till turkiet!! Gülay ska till polisen idag !

Hem och vila sen plockar helene upp mig for middag!

EFES NU TACK, GÄRNA NÅGRA PÅ MÅNDAG!!

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards