nenno

Alla inlägg under september 2011

Av Jennifer Johnsson - 30 september 2011 19:45

FY VILKEN DAG!!

Tolga dumpade mig pa flygplatsen tankte ju inte pa att de var inrikes efter som jag har akt dar ifran förut sa jag kande ju igen mig sa val dar, tyckte han kunde dra...osv.. nar jag gar in genom första 'kontrollen' sa glor alla pa min vaskor (3 st)  jag ler lite fint och fragar om det verkligen var har planen gick till İsveç... dom ba hayir... DAMN!
Som tur fick jag ta med mig rull vagnen igenom! Men igen kollade dom sjukt mkt pa min vaska .. sa fragade om de va nagot problem? nej nej nej sa dom o smilade? hmm..
Sedan kom jag antligen fran till terminalen.. men mupp vaskorna
in pa inCheckningen lr ja ... under sjalva incheckningen sa har jag 25 kg för mkt men dom satte mig pa VIP:P = första klass sa sa dom 20 kg ar okey om du betalar! Vilket priset per kg va 10 euro per kg = 200 fucking euro! och de hade jag inte pa mig, och inte pa kortet!!!
Sedan gick dom ner och sa 15 var okey att betala... men da var det inte ens 30 min kvar tills planet skulle ga....
Ringde Tolga och han ba KOMM TILLBAKA Du far ta lite av mina saker..... KOM nuuu!!
Han kom och försökte först att fa en Faktura.. men den dar javla BITCHEN som vagra fatta eller ville första mig hon var sa OTREVLIG sa de fanns inte.. Hade garna nitat henne! USCH ... sant folk ska typ jobba dar dom inte behöver snacka med folk!
Sen skulel vi ta tillbaka babaget och sa tolga tog med sig en vaska hem... men da hade muppen stamplat in 1 vaska istl för 2...  Sa da kom bada tillbaka...

och sa mkt mkt mer men orkar inte skriva mer...
ALDRIG betalat övervikt med turkish arlines ... Eller har jag fatt igen nu alla ggr som jag sluppigt?

Vart bade arg ledsen och besviken de va ju redan jobbigt att aka hem? .... men nar mans tallt in sig pa de och sedan kommer man anda inte ivag...

Men vart en extra natt i istanbul ar dock barnvakt nu men de gar sa bra sa :)
Tolga sover som vanligt... och Tolgas syrra + man+ son e pa bröllop.. sa lill tjejen ar kvar  SUPER SÖÖÖT <3 :)

SA i morrn blir det hemgang .. igen? haha... men mitt bagage ar kvar pa flyg platsen, sa fick köpa ny biljett men fick rabatt!! wöw :D de va ju toppen i afall och redan fatt min biljett ska  ba betala bagaget i morrn sen ere lugna puckar kanske? hmm :P ba hoppas bagaget kommer fram i morrn oxa? Haha

Tack till kullis som kommer och hamtar mig i morrn ! :)

Av Jennifer Johnsson - 30 september 2011 07:00

Orolig, kan inte sova = Vill inte aka...
Spöregnar för tillfallet, men de gör inget.. Kan stanna anda utan tveckan!
Stackars som som har tvattat mattorna har utanför? För dom e  ju inte direkt torra langre...


Igar vart de sedan Internet cafe och skrev ut massa papper till ambasaden, sen vare att sitta och skriva om med tolga!

Busat med barnenkollat pa tv och kakat lite frukt och sma gottis saker :)

Funtar pa om man ska sova 30 min till lr om jag ska hoppa över de :)?


Av Jennifer Johnsson - 29 september 2011 18:00



ALANYA 2011
BEST SUMMER
EVER<3



   
 Har varit har i nagra timar nu vart upphamtad av Tolgas syrras man, sedan lekte tolga med datan och jag följde med hans syster och hamtade hennes som fran skolan. och gick oh handlade mat :)
senare vaknade dottern, busig som fan!
Sen ville tolga att jag skulle laga grön Thai som jag oxa gjorde.. Dom tyckte det var gott :) sedan kastade dottern en leksak pa min tallrik nar jag hade atit fardigt!

Hon och jag har kollat pa filmer pa Youtube medans tolga sovit, och flatat hennes har :)

Mysigt att vara har igen :) men saga hej da till lagenheten gjorde ONT!!

Men gick upp vid kl 7 stadade de sista, viste jui att strömen hade gatt, men tankte ju inte pa att hissen inte funkade!.... skrattar nu efterat men jag lag sa bra till i tiden.. MEN nar jag skulel bara ner 7 saker = tva stora resvaskor... typ 50 kg i dom tillsammans:P sedan vaskan som ligger pa kanske 7 kg data vaskan och hand babaget... och tva stora skrapsackarfyfan, började nastan att grina ...bara bara ner och springa upp tog tio min! FAN VA ARG JAG VAR!! sa kom lite sent till bensinstationen dar bussen skulle plocka upp oss., en fick vanta afall 10 mn men jag hade sadan mjölk syra i benen att dom ba skakade nar jag stod upp! I morrn blir det trista sverige.. tror planet gar kl 12.. hemma efter kl 4 pa aranda USCH!!!!!!!!!





Av Jennifer Johnsson - 29 september 2011 06:42

dax att rulla ner till taxin!
Istanbul nästa stopp! VILL INTE!!! <3  

Av Jennifer Johnsson - 29 september 2011 01:35

Jahapp då va födelse dags firandet över får man vänta ett år till nästa gång!
vart Lasvegas bellman o tlc... oh massa hejdå! gråt gråt!
Vill inte hem!
På Lv vart det tårta = tårt krig mellan tolga och mig.. han vann dock.


Dax oh sussa, upp vid kl 7 i morrn då blir de flyg till istanbul, lr ja bussen går kl 8a.. Usch.... ÅNGEST!!! KILL ME!!!

vill inte hem, fyfan alanya for life!!
oh de e kallt här, men fan sverige kommer vara ännu kallare... brrr ... fan

kommer börja gråta snart!!

hundarn här neranför på gatan mötte mig glatt... hoppa oh stuttsade, den ena vovven brukar ju följa med mig till bussen, oh  när den kommer går vovven hem till vår gata igen...sötnos... :( då har den ju ingen oh gå med bussen till när jag drar !! :/ fina lilla vovven, dom två har precis fått flygande kalkon ... från balkongen :) 



nattii

Av Jennifer Johnsson - 28 september 2011 11:35

Idag ere min födelsedag! ..
usch 23 år?? snart 25 ... halvägs till 50 då... Sjuuukt!


 
Av Jennifer Johnsson - 27 september 2011 18:32

Idag har det varit runt 35 grader .. pust ....
Legat vid poolen några timmar, känns som om jag inte får mer färg :S Färgen har lixom stannat upp? Och då e jag inte ens brun? Bööööh?

Sen drog T iväg runt 12 med vodka flarran? jahapp vad ska du göra? hihi Sa han sa han hej då och gick! hmm.. underlig kille de dära?

Sen bar det av till Centrum vid kl 4a.. Sjukt varmt svett svett!
Kolla efter jacka till Mathilda och mamma.. gick förbi av en slump hos ex:et farbror och där stod Kenza och kollade på plånböcker?
berättadem för ex:et farbror vem hon var han skvallrade vidare oh dom ba REALLY?  EVET !
Fann en till mamma där hos honom, men stl slut till mathilda och har frågat ca 5 affärer idag och kollat andra innan dess!
Vart en Önskad bikini från FOFFI!, dock vart det blå trosor och inte rosa..

Sedan köpte jag två fejjk ugg skor som brukar ha bra kvalite ( har köpt där förut ) som nog säkert kommer att användas av familjen men bara om dom vill dela med mig och ett par andra hmm vinter känga? lite fräcka ändå :P 

Stannade vid tlc och tjattrade lite med dom figo ville ha min iphone ja ba här, han log och sa tack, me sen gav han försiktigt tillbaka den.. Ja: ville du inte ha den ? * Ehm jo men ?

Dax för dusch? Kanske packa om lite ändå? Hmm..

 

Av Jennifer Johnsson - 27 september 2011 08:44

Snooorig, nyser som bara den... usch... allt kommer bara bli värre när man kommer hem till kylan oxå :(

packa lite till? sen ner till poolen min :) njuta sista dagen kanske? Kankse kan bli en timma i morrn oxå om de blir istanbul i morrn?

Eftersom tolga utlovat 2 fyrelser av min födelse dag! Så när den muppen vaknar blire snack :) lär ju knappast vakna förens efter kl 31 oooha! 

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards