nenno

Alla inlägg under september 2013

Av Jennifer Johnsson - 28 september 2013 08:32

Ja usch idag är man halvägs till 50!
Man lär väl knappt hinna knäppa på fingrarna så är man 50  ? 

Vilken jävla ålder! Låt mig vara 18  igen så man kan leva livet lite mer, innan man hinner dö ??

Men men har det ganska bra så jag ska väl inte klaga.

 

Det blir grillning mot kvällen vid poolen med grannarna i på första våningen och i penthouset, så blir det Bellman till kvällen o sedan vidare till Summergarden så kommer bli hur kul som helst även fest ens vänner, familj där hemma inte är här :)

Av Jennifer Johnsson - 27 september 2013 09:30

Här i Alanya börjar det bli kalllllt om nätterna går inte längre att sova med påslakan här inte brrr vad kallt!!!

Blir att sadla om bland sängkläderna och in med täckena!

Henke åkte hem igår morse, har typ inte hunnit vart inne så mkt för vi har gjort så mycket ( enligt mig afall) haha, så har inte blivit något bloggande för har bara varit hemma o vänt til nästa ställe.

 

Det har varit tokigt kul i afall!

Jag vetinte riktigt vad jag ska göra, fyller ju år i morgon men ska jag bjuda grannarna på mat ? Har ju inga knapppt några killkompisar kvar just nu här nere, de flesta har dragit så, blir grannarna o jag ^^

 

I morgon eller på söndag kommer Mehmet Ali som gjort denna byggnad eller ja har ansvar för den, och så ska vi typ ha ett möte om händelsen som hände för några veckor sedan!
SÅ  får vi se om det kan leda till något underbart, eller om det blir detsamma som nu!

 

Här om dagen skulle jag gå till poolen med Toprak o Henke, panik vände när jag såg Nihat eller hur gubb fan stavas mitt hjärta var på väg att hoppa ur kroppen!

Igår umgicks jag med grannarna hela dagen eller dom kom till mig först sen gick vi över till dom och åt lunch för Toprak kom hem från skolan, sen vart det sko shopping eller ja det tog u typ 2 timmar innan hann hittade ett par skor! sen gick vi och fikade på zeyneps kontor.
Sen vart det det gamla vanliga med familjen Simit cafe. Sen kollade jag på uggs skor, damn en ny model Självklart inte min stl!! dom va la så fiiiiiiina! Dom hade varta men det ville jag ju inte ha eftersom jag ville ha bruna! 

Får la gå dit om någon dag igen! Kanske att dom skulle få in några nya, sen shoppade jag 3 tjocktröjor! Kul att man hitt något till sig själv för en gångs skull :D

Sen vart det cay balkong häng! Idag drar jag till havet!

Av Jennifer Johnsson - 21 september 2013 16:49

Strulade självklart med transfern från gazpasa till oba, han som körde va arg som satan :P  men men fick åka till alanyum och hämta upp henke med taxin. gick ju bra ändå fast jag hade hunnit sovit i 1,5 timma efer nattens party med turk brudarna.


vart bellman sedan summergarden, oj oj oj ni skulle sett zeynep parkera, jag höll på dö det var den roligaste parkeringen jag varit med om, livrädd var jag oxå!

På summergarden fick vi rosor av någon tölp, Gulay tog emor rosorna o körde iväg honom tyckte synd om honom så sa att han kunde stanna kvar o sitta men sen när han började babla så jag GULAY KOM KÖR IVÄG HONOM.... Så går det !! Hahhaa

Ja hemvägen ska vi inte prata om :D


Sen vart det ju och sova då när vi kom hem, gulay slocknade på soffan, var livrädd att jag skulle sova för mkt och glöma bort henk som skulle stått utanför lägenheten o vänta några timmar!

Har spenderatt dagen med 2 timmars sömn till så det här går nog bra!!! Innan dess har det varit pool häg! Jobbat lite på brännan! nu blir det Alanyum för henk har inga flippiar!

Av Jennifer Johnsson - 20 september 2013 22:30

Japp då blir det utgång med grann brudarnaa!!

:D


   

Av Jennifer Johnsson - 20 september 2013 10:05

Det var fullt på pålle ryggarna idag så ..... Vart en hemma dag, gör ju inte så mycket egentligen eftersom jag ligger efter med allt här hemma :P
och Henke kommer ju i morgon så måste ju städa o tvätta o diska o fan vet vad!

Det jobbigaste är .... att idag är det den 20 agusti och det börjar verkligen närma sig hemresa! Usch ÅNGEST! Schemat för oktober och november är lagt.. ÅNGEST!


ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST
Sen vet man att man bara hinner hem så blir man deprimerad på det oxå! men förhoppningsvis är det inte så långt kvar tills man är tillbaka! 

 

Igår vart det 1 flarra rose o 2 flarror rött hos grannarna, tacka satan för att det inte vart någon pålle idag !
Det var hur mysigt som helst som vanligt! Så tänkte göra denna vanilj kaka o gå över med senare som tack för igårr, eller ja det blir väl till taccosen som det blir ikväll hos grannarna ! 

MORSNING!

Av Jennifer Johnsson - 19 september 2013 10:05

Är hos grannarna efter som när klockan ringde var de spöregn o där med ingen pålle!
Så vaknade till en stor fin regnbåge med massa ös regn MYSIGT!! så, vart frukost hos grannarna sedan dess är jag kvar här :D Gülay har fixat transfer till Henk idag så kan blir körd fram till dörren utav transfern! Tack tack!!
Ska ev senare till Zenep o fika på hennes kontor men det beror på vädrer!
Gülay färgar håret, så här går de till ˆˆ

 

 

Hade man haft en hel del pengar över så skulle jag lätt köpa massa säng kläder här i turkiet och ta med mig hem, så fint matrial!

Här är nya polo säng kläderna :D
Men snodde bilden från nätet ˆˆ

 

Sist men inte minst fast jag köpte i ljus rosa :)

 


Av Jennifer Johnsson - 18 september 2013 17:15

Snodde bilderna från facebook, TÖÖÖÖFFT, förra året fick man känna på jordbävning denna gång vart de tornado eller va de heter, inte så att den slukade bilar osv :P Haha


Kom nyss upp från Poolen med Gülay o Toprak badade i regenet ÄNTLIGEN REGN !! SÅ MYSIGT men det gick över för fort, vill ha den där härliga regnskuren så man sitter på balkongen med en filt på sig o bara njuter!!

   


MEN NU!!! började det spöregna igen tidigare, efter pållarna så vart det shopping på Linens ( säng kläder) rosa med blommor på och pippifåglar sen underlakan och två vita örngott sen gick jag till favoriten Tepe Home och köpte polo sängkläder som sängen är bäddad med nu längtar tills jag får sova :D Sen gick jag till Adem o färgade håret eftersom de nästan blivit orange .... blääää  
( fiint på andra men inte på mig!!! )

Sen hade grannen skrivit vid 13.00 att jag skulle komma och ficka, sen vart det poolen.

Svårt o ta kort med datan HAHHAHHA, no IPHONE !!!!
Jag som ville att det skulle regna på balkongen så jag slapp städa den tills henk kmr :P
 

Av Jennifer Johnsson - 17 september 2013 14:23

Var ute med mina damgrannar Gulay och Zeynep i lördags for till bellman först sedan vart det summergarden då, tappade jag min lur på något sätt, eller någon tog den vet att jag hade den på bordet och att jag använde Summergardens wifi, helt tufft att den ändå hängt med och hållt hela sommaren ändå! tråkigaste är att det blir ju inga kort och hade ju självklart inte drat över alla till datan heller tur att man börjat bogga lite så att man fått upp några bilder där iafall!!

Hade iafall jätte kul, tror dom med hade de :D hihi

Dom är iafall hur roliga som helst!!

 

Igår kväll vart det BALLKONG häng med Gulay o thomas mamma, hela kvällen sen kom Zeynp o merve.

 

På fredag är det slut med hästeriet och på lördag kommer ev Henrik, som stannar ca 1 v isåfall! KUL!! 

Blir iafall väckt varje morgon av en kotte som är snart 2 år som dunkar gärnet på min dörr och tycker jag ska vakna så där tidigt som 7 fast men inte behöver gå upp förens kl 08.00 för att ta sig till hästarna .. Men man blir ju hur glad som helst av det leendet när man öppnar dörren, undrar om man ska åka o kolla lite säng kläder ? 

 

JAG ÄR SÅ ARG P PMIG SJÄLV ATT JAG SOV NÄR DET REGNADE !!!! SATANS SKIIIIIIT!!!

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards