nenno

Alla inlägg under augusti 2015

Av Jennifer Johnsson - 30 augusti 2015 20:11

aqua park idag, fin besök av Bilal, harun och Gökhan

Av Jennifer Johnsson - 29 augusti 2015 10:16

Detta är ju lite kul, har sjäv sånna ljustakar hemma här i alanya fast i trä och dom är säkert 5 år gammla och dom e bara för vackra så dom kommer aldrig ersättas mer än att dom får flytta runt i lägenheten hela tiden istl, men iafall nu har dom kommit ut på Hm fast i guld, brons och silver.


(fick självklart inte upp bildern apå ljusstakarna )


Igår var det födelsedags kalas på aqua park, fick typ 3 bilder så vart det inte så mycket mer.
Blivit dålig på att fota igen, just nu hänger jag med pojkarna i baren, ugur, yasar och ugurcan. vi har precis fixat lite ny musik till usb stickan :)

Av Jennifer Johnsson - 27 augusti 2015 22:29

I väntan på arbetaren ..:. Så håller man på att somna !

Av Jennifer Johnsson - 26 augusti 2015 15:19

Aqua park har gratis inträde från och med idag och en vecka framåt så, det är fullt ös!

Igår vart det bråk om åk ringarna så dom nästan slogs turister och turkar .... Hahah blir så trött ??? och det var turisterna som eldade mest!

Action park !

Av Jennifer Johnsson - 24 augusti 2015 22:35

Idag efter Aqua for jag, Methi och ugurcan hem åt med Gülay. Orhan kom hem 20 min efter mig och Methi som hade varit på trafik skolna i alanya, sen vart det soppa i grann resturangen och sen mot migros för att köpa öl.
för en stund sedan var all här men nu är det bara jag och orhan kvar, må hoppas dom andra två kommer tillbaka snart.


Just nu är det 28 grader, och jag fryser för det är kalla vindar, låter väl kanske helt sjukt men .... Thats me, dessa dagar i livet... frysa frysa frysa , svettas på dagarn afryser på balkongen svettas när man sover !


 

Av Jennifer Johnsson - 24 augusti 2015 22:19

Idag han det hända en hel del grejer.... Tänker inte riktigt gå in på vad som som sagts men, men var uppe och hälsade på i stora market på aqua park, när jag går ut där ifrån säger Methi att det är fight uppe i stora entryn , medans jag hinner gå 10 m ser jag alla secutitas springa, så kom jag till baren till orhan o berättade att det var fight 1 ek senare var han oxå borta lixom så halva life gardsen.


Det var iafall två kurder från sverige, (tänker inte säga vad som sas) Iafall så kom dom tillbaka efter dem hamnade på backe och inom loppet av vad kan varit 10-15 min hade dom hämtat ena polaren med kniv.

och där emellan har ena arbetaren typ skjuit upp en knoge 3 cm? och där innan hade även polisern slagit ner dem ännu en gång, 


Slutet vart iafall att dom är portade från turkiet i 10 år, och jag kan allr förstå hur turkarna sicuritas reagerade efter vad dom sagt, med all rätt.


några timmar senare när jag hälsade på i baren var det fridfullt och fina grabbarna vile ha kaffe.


   


Av Jennifer Johnsson - 24 augusti 2015 10:50

Början av demostrationen igår.
Jag har aldrig sätt så många poliser in real på en och samma gång.

Man kan ju bara tänka sig hur rädda poliserna var och om det kommer vara deras sista dag med två ben el i livet. Dom tankarna skulle finnas i mitt huvud om jag stod där redo med gas mask osv.
Det var lugnt den timman vi stod och kollade iafall sen for vi hem och åt pizza.
Vart ju lite värre senare ! Men men hoppas dom har fått sin röst hörd och kanske acc! Annars sägs det att det ska bli en ny demonstration i kväll och om inte om några dagar till!

Roligaste av allt är väl ändå att folk från resebolag osv inte ens har blivit informerade om något! Det är ju verkligen att ta vara på turisterna!!
Men det var flertal turister som stod och kollade på!

Finns lite film klipp på ;
www.yenialanya.com

Av Jennifer Johnsson - 23 augusti 2015 08:06

ikväll blir det en ny demostration ! Hoppas de är den sista ! Alla turister blir ju skrämda ! Så stanna inne !

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards