nenno

Alla inlägg under april 2016

Av Jennifer Johnsson - 26 april 2016 21:23

Sen mamma har kommit har vi, gått, gått, gått och gått o gått lite till ! Sovit ätit badar i havet två ggr mamma har lyckats bränt sig, varit på markant varit i halva centrum osv !

Nu efter en pizza kväll med Orhan och jennys familj så vart det ett glas vitt vin och godis och dags att hoppa i säng ! Godnatt !

Av Jennifer Johnsson - 23 april 2016 12:12

Iförrgår frågade jag methi om jag hade fått en finne på stjärten, brukar ju inte ha finnar ... Så tänkte om det var ifrån solen el något, han trodde bara att det var ett utslag.

Sen igår hade jag typ vad jag trodde 10 myggbett kliade lite på dom så var det bra sen ... Sen på eftermiddag så kliade det lite över allt sen på kvällen så vart det extremt ... Så tänkte tar väl en kylig dusch då, kanske det blir skönare för kroppen ..

Men sen kliade det så att det gjorde ont jag kunde inte hejda mig från att klia det bara kröp i kroppen så gick över till grannen och hon trodde det var tomat utslag... Så fick lite kräm och smörja mig med för utslag, sen vart det ännu värre ....

Jag visste inte vad jag skulle ta mig till jag började gråta för det som kliade,gjorde ont det svet jag var röd prickig på hela ryggen, över brösten, benen,magen, armarna.. Hela kroppen förutom ansiktet men bakom öronen.

Till slut kom methi hem, som hade varit och klippt sig och rakat sig och väntat över på jobbet för det skulle komma några dubkar till Aqua park till deras pooler. så när han kom smörjde mig över allt igen ... Oh jag grät Hahaha

Slutade med att vi åkte till sjukhuset! Synd att jag inte tog någon bild igår skulle ni fått sett hur det såg ut innan vi åkte ....

Men jag fick mig en kanyl och lite dropp ! Hahah sen åt vi soppa klockan var väl 2.30 på natten ( methi kom hem vid 00.00 någon gång! )
Sen var det bara att åka hem och sova ca 04.00 och upp och hoppa kl 7 ! Nej tack !!!

Så ser mina kliningar ut efter igår kväll!
Idag kliar inget ! Tack för droppet sjukhuset ! Ska nog skaffa mig klippkort! Jag har väl snart maxat min försäkring på baskents sjukhus både i oba och Alanya !

Hahaha !
Nä nu ska jag städa vidare !

Av Jennifer Johnsson - 23 april 2016 11:54

Smart är det bara 7 timmar kvar tills mamma landar i gazipasa.

Så har jobbat på lite hemma idag, bytt sängkläder, dammat, diskat, två tvättmaskiner, plantera om blommorna, köpt nya blommor, kvar har jag att städa badrummet, dammsuga och torka golv och dammsuga av balkongen, eftersom jag tvättade balkongen och balkong dörrarna igår och tvättade fönster.
Methi fick i uppgift att tvätta " köks" fönstret, så det gjorde han i morse innan han åkte till jobbet.

Bra när det kommer någon.... Eftersom man går lite mer gjort då, vet inte hur många ggr jags att till methi att vi ska tvätta fönstrena ... Ja ja ni ser man iafall ut igen och det är ju kul !!

Sen ska Zid få duscha och jag med sen är vi klara för att möta mamma ! Eller ja mormor för zids del !!

Har frågat Zid vart är mormor, så har han kollat sig runt o. - hallå mamma det är ju ingen här är du knäpp eller ??!

Idag är det 23 grader och molnigt ! Det är skönt det !!
Ha det så bra !

Av Jennifer Johnsson - 22 april 2016 09:17

Ja, inte ens Turkiet finns på kartan...
För er som dissade Turkiet för bombdåd... Ta det lungt i Frankrike och Spanien :/

Av Jennifer Johnsson - 21 april 2016 15:01

Zid och jag låg nere vid poolen idag igen ... Poolen utan vatten !!

Zid låg på gräsmattan och tuggade pinnar medans jag svettades .... Vart 1,5 timma sen gav jag upp ! Lite jobbigt när man inte kan svalka sig något !!

Hade lite solkräm på telefonen så Zid vart suddig (:

Av Jennifer Johnsson - 20 april 2016 19:40

Jag Gönul och Thomas började gå mot Alanya från oba/ tosmur i 25-26 grader, Zid bar jag emellan åt för han var trött, men han ville fortfarande lika gärna gå, men tänker inte ta död på honom ännu! Efter en timma kom vi fram still spel stället och satte oss på strand caféet, då var vi trötta, efter Zid hade drukigt vatten fick han bada lite i havet .... ( när vi gick ifrån stranden så var det jätte mycket alger som inte alls var där innan när vi badade)

Efter en timma kom Werner ( gönuls man ) på cykel, han drack två öl och Thomas åt pommes.

Sen gick vi med Zid på stranden Thomas och jag, vi släppte han lös så han fick rejsa lite.
Ca 17.45 började vi gå hemåt ( vi började gå vid 14.30.)
Så det vart många timmar ! Ca 2 h promenad och jag hade stringtofflor! Min rygg och hälar är döda!!

Men på vägen hem så såg Jenny och Orhan oss som kom på moppe som hade varit i centrum och kollat på kläder. Så då var Zid lycklig !!

Väl hem kommen kasta sig på att göra mat och 100 m bort har dom någon turk fest !!! Precis vad jag inte orkar lyssna på just nu... Det spelar ju ingen roll om man stänger alla fönster och balkong dörren för ljudet tränger igenom ändå!! Det är ju mer som ett diskotek där borta !!!! Grrrr

Åh jG vill ju bara ha lugn och ro just nu !!!

Zid ligger död i soffan och jaga i dra på en film !! Om jag ens hör ljudet från datan !!

Av Jennifer Johnsson - 20 april 2016 14:21

Hahaha..... Mamma

Du får allt ta dig ner jag vill ha min bea sås och bröd !!

Av Jennifer Johnsson - 18 april 2016 11:01

Igår efter frukosten tog vi moppen upp till borgen. Vi åkte bara halvvägs upp till ett ställe där vi inte har varit förut (:

*Bild bomb*

Kul massa turister ?????? Jätte glad !!

Sen åkte vi till Orhan och Jenny så kom arjen och hans tjej. Sen vart det stranden till kl 5.
Duscha och tog det lungt ! Vad trött man kan bli av lite sol !!

Här ser man ju nästan hem ?

" bästa pappa " bara åker ifrån Zid sådär!! Man blir ju ledsen !!!!

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards