nenno

Alla inlägg under december 2015

Av Jennifer Johnsson - 31 december 2015 19:21

GOTT NYTT ÅR - HAPPY NEW YEAR - YENI YILINIZ KUTLU OLSUN!

Eftersom ni är läsare från lite varsom ! Ta hand om er !
Nyårs middagen ( kalkon ) med bea sås så klart som snälla syrran tog med till Turkiet !!!

Av Jennifer Johnsson - 30 december 2015 15:51

Väldigt kraftiga vindar ute brrrr, Zid höl på flyga i väg medans han jagade alla löven som blåste runt på vägarna, vart bara en liten sväng på 20 min, hade tänkt att vi skulle gått ner till stranden och busat lite men vi råkade somna i sängen istället i två timmar ochvaknade upp till detta blåsväder, kom nog ut på balkongen i sista stund innan tvätten hade lossnat från tvätt linan!


så vi kom in för 15 min sedan zid ligger o myser framför infran  i sin nytvättade förstora tröja och jag letar pasta bukar, jag tcker at det är dyrt i turkiet med pasta brukar, så letar runt på nätet.

Det som är synd är att ikea inte har leverans på glas ....

Annars har dom ju lite fina saker till burkar.

Methi är ännu en dag och väntar på pengar från hans jävla jobb !! Jag fattar inte hur man inte kan ge sina arbetare betalt !!!!

Så han har suttit på aqua kontoret  3 dagar i rad nu i 6 timmar varje dag, Och gubben med pengarna dyker inte ens upp!! fattar inte !! Usch


Dom senaste 3 senaste dagarna har zid blivit så glad när methi har kommit hem så han har kissat på sig :') Hahha lilla pojken !!


 

Av Jennifer Johnsson - 29 december 2015 15:45

Man ska nog inte ta hjälp av kompisarnas föräldrar inte för att jag kommer tycka värre om min vän nu men, man tycker att dom kan lyssna lite extr på en vad man vill och inte vill och försöka föra sitt bästa då istl..... Okey om en Turk inte accepterr en fel renovering, för då blir det ändrt på engång. 

Om jag inte vill ha det på ett sätt så gör om gör rätt och lyssa från början istl...
Förstår inte varför inget riktigt kan flyt på för mig, ska alltid krocka någr gånger längst en rak väg utan trafik !!

- vill man inte att folk ska bli nöjda även om det kostar mig 300 kr till eller hn arbetar en timma extra ...

Även fast man har varit hemma hela tiden under renoveringen så blir det ändå fel!!

Pratade men mamma idag, och sa att jag tycker toan är sne så hon bad mig köpa ett vattenpass på Koctas nu när ändå jag och stamisen Zid skulle dit. ( Koctas är som bauhaus) fast mycket mindre.


Och vattenpasset köpte jag..och lite andra saker.. och ja toan var sne!!
Är inte heller nöjd med kaklet ovanför toan......Det sa jag redan igår !! 


Jag har iafall duschat alldeles nyss och det var sååååååå skönt!!!! Och Zid låg och slappade framför ufot medans jag duschade den lilla lyxliraren!!

Den vita långa slangen skall inte finnas kvar om 2 dagar, så den fick sitta där tills det att han kommer igen, det var bara för vi skulle kunna duscha :) det blir väl bra till slut ... Och snart kommer badrumskåpet!


jag valde ju dusch drapperi istället för dusch kabin så jag skulle spara in lite pengar till köket, men det e så mycket mysigare att duscha med ett duschdrapperi än en dusch kabin, blir så mysigt ljus när man drar runt sig duschdrapperiet ! Sen att det ser snyggare ute med en kabin. Svar Ja !

Om 3 dagar sk vi åka och kolla på köks luckorna .... HOPPAS ALLT GÅÅÅÅÅR BRA DÄR BARA !! 
Typ rätt färger på skåpen och att allt blir bra och utan fel !!!

     


Av Jennifer Johnsson - 29 december 2015 10:04

Mannagryns gröt och socker for life !!

Det börjar ta sig !!
Zid tycker det är jobbigt att renovera ! Man måste ligga framför UFO-t och värma sig ligga på toppen av soffan i min jacka och på en filt !

Är inte helt 100% nöjd med kaklet vid toan !

Av Jennifer Johnsson - 27 december 2015 21:51

Inte allt för mycket kvar nu !

Zid kollar läget och undrar vad fan son händer !! Han brukar ju faktiskt ligga där inne när hans mamma duschar !!

Idag gick jag och methi hem till Orhan och Jenny ( som är för tillfället i Sverige ) och duschade...... Vi har känt oss som två dammmmm kon i två dagar nu ....... DET VAR SÅ SKÖNT OCH DUSCHA, vi kände oss så rena !!!
Zid sprang och letade efter Orhan och Jenny men fick nöja sig med att bråka med deras tofflor istället och rejsa fram och tillbaka på deras hall matta !
Om två dagar kan man kissa hemma igen och duscha !! ;)))))

Av Jennifer Johnsson - 27 december 2015 08:50

Japp då kör vi ! Kl e snart 10.00
Hade redan bestämt mig innan åt vilket håll jag skulle ha kaklet så satte dom det åt andra hållet först och frågade om det var så Jah ville ha det men... Eftersom jag redan innan hade bestämt mig så ... Ska man inte ändra sig !

Det blir kakel på kakel men blir kanske lite varmare .. På vintern ! Vad vet jag !

Av Jennifer Johnsson - 26 december 2015 14:11

Ligger i sängen, så laddar väl upp lite bilder medans jag o zid ligger här o andas in en massa dammmmm :)

Tror att bilderna inte kommit med tidigare :)

           

Av Jennifer Johnsson - 26 december 2015 13:26

Då äntligen är renoveringen igång ÄNTLIGEN SÅ SKA ALLT ÄCKLIGT UT!!!! OCH in med nytt och fint!!

Valde att försöka hålla  ner renovering kostnaden så mycket som möjigt så jag kunde ha råd och fixa köket oxå, ex så blir det dusch draperi i badrumet ist för en dusch kabin... Hade men haft stort badrum okey.... men det har jag verkligen inte 

Annars känns det dammit och härligt här hemma !
ZId tycker det är lite knstigt men massa folk som låter här  iafall 1-4 st personer som låter som bara den!!


Har hållt mig till enfärgat vitt vägg kakel men, med mönster i och grått golv. vita badrums möbler, och toan på väggen som en liten luftare sm hänger på vägg istl för golv! Så förhoppningsvis ser det kanske lite större ut även om det blir trångt iafall som innan ... hoppas bara på att detta blir 100 ggr bättre!

           

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards