nenno

Alla inlägg under mars 2016

Av Jennifer Johnsson - 31 mars 2016 21:43

Och idag var det stranden med Jenny och Johanna senare kom Orhan.

Zid var överlycklig när han såg en chihuahua på stranden och dom hade det myspys! Kan väl säga att två killar vart lite kära i varandra !!!

Några timmar senare kom Orhan, och så av slutade vi alla och methi och Ugur med middag på ravza, och en svinkall moppe tur hem ! Brrr

Nu blir det att kolla klart på en serie och sen sova !
I morgon blir det nog storstädning ! Mindre kul !

Kl 10.00 i morgon lär Thomas knacka på dörren !

Av Jennifer Johnsson - 31 mars 2016 21:35

I måndags kom Gönul med Werner och Thomas till Turkiet och i tisdags var vi nere på stranden och stannade till i parken på vägen hem.

Sen var det någon som somnade ... Några !!! Var väldigt jobbigt att vara i solen (:

Av Jennifer Johnsson - 31 mars 2016 21:29

Igår kom methi hem lite tidigare så vi åkte moppen upp till borgen, har aldrig varit på den delen i borgen förut, så vi kollade på solnedgången och så åkte vi hem.

Av Jennifer Johnsson - 28 mars 2016 16:44

I går var det söndag och methi och jag hade planerat och åka till hästarna, och att Jenny och orhan kunde komma senare så skulle vi grilla i deras trädgård.


men vi åkte alla tillsammans, jag vart arg på methi, för han körde så fort på moppen, även om han kanske har koll på vad han gör så behöver det inte betyda att alla andra har koll på vad dom gör....

men men, jag red upp till syedra kale och dom andra åkte moppe upp och Zid åkte med Jenny.

Nathalie sa till mig att samurai inte hade gått på 3 dagar, jo man tackar .... det kändes i armarna hur stark han var, skulle trava lite när vi kom upp för asfallten vid gamla skolan, men då gasade han på !!

Vart inte så mycket trav inte, men eftersom vägen upp är dålig så låg jag bakom moppe mupparna, så jag hade kommit fortast upp om jag hade släppt honom. :D

Jenny och orhan besökte syedra kale med Zid medans methi och jag väntade nere, tror methi stannade där nere med mig bara för att han ville prova rida, Han lovade iafall att aldrig mer köra för fort och att bromsa ner nästa gång jag säger till när vi åker moppe.

Efterom han tyckte det var läskigt att skritta samurai, så sa bara vänta nu ska du få springa ... eftersom du inte vet hur man stannar hästen eller hur man får kontrol på hästen så kommer det kännas lika dant för dig som det gör för mig på moppen .... men han bad snälla snälla gör det inte !!  

När vi kom ner igen till horse club så åkte methi och orhan och köpte kol eftersom någon hade snotts mustafas kol! Det var även två familjer som hade grillat fädigt så, det när ju varit dom.


Medans jenny och jag sitter och skär upp salladen i trädgården börjar det regna, så vi alla sprang in och kvar i regnet stod mustafa och grillade.


 


   

 

               

 

Av Jennifer Johnsson - 26 mars 2016 16:34

Tack för alla fina år tillsammans ! Hade önskat att ni kunde dö tillsammans ! Du kommer alltid ha den största platsen i mitt hjärta! Jag saknar dig så mycket min älskade Lynn <3 ingen kommer någonsin ta din plats varken djur eller människa ! Du kommer alltid vara mitt nummer ett!

kursiv text

Av Jennifer Johnsson - 23 mars 2016 17:31

Idag innan jag åkte upp till sjukhuset så vart det en tripp till borgen !

Jag blir så glad !!! Det var en heeeeeeel del turister ute ( alla dom var där uppe idag kan ju inte bo här ) så måste ju varit turister oxå ! Nähääää fanns tydligen ingen bild ! Hur gick det till ? Den var ju där nyss!!

Så tog ett smyg foto, bara att Jag missade folk klungan !

Men på sjukhuset fick jag lite fler mediciner och återbesök om två veckor!

Tänk om något svenskt sjukhus kunde ha en sån här fräs våning som i Alanya (:

Av Jennifer Johnsson - 23 mars 2016 09:15

Hoppade av moppen vid baskent sjukhus i morse och Zid och methi åkte vidare till Aqua park, hade ju inte bokat en ny tid till mitt återbesök, men gjorde ett försök.... Fick tid idag iafall kl 13.40 får bara vänta några timmar men vad gör det !

Igår var det en jordskakning ca 100 km ut i vattnet som nådde upp 4.5 i styrka, jag märkte inget hemma i oba men det hade methi och didem känt av på jobbet!

Inga planer alls idag kanske tvätta några maskiner ? Men det låter inget kul !!! Fattar inte hur två personer kan ha så mycket tvätt!!

Av Jennifer Johnsson - 22 mars 2016 18:04

I morse vart jag och Zid avsläppta vid koctas, eftersom dammsugar påsarna har varit slut i två veckor, men då var dom ju självklart slut, så vi tog en promenad till blomsterlandet, sen gick vi vidare där vi aldrig hade promenerat förut så det var skönt att vi hittade fram iafall ??

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards