nenno

Alla inlägg under november 2015

Av Jennifer Johnsson - 28 november 2015 09:36

Igår när vi var på "landet" promenad stötte vi på en engelsk kvinna , som sa att hon hade sett oss P stranden och utanför hennes lägenhet, hon hade två hundar och ville så gärna att vi kommer för vi och hälsar på nästa gång vi går förbi hennes ställe! ( hon kom på cyckel och hade varit och köpt bröd)

När vi gick förbi hönsen tuffade Zid på sig, och började jaga en höna tills kopplet tog stop ! Kunde inte bli arg på honom för han e lite mesig och rädd för saker.... Tyckte han var cool !! Han kanske börjar vakna till liv!! Men sa afall neeeeeej Zid !
Vanliga fall går han alltid bakom mig men ibland dom senaste dagarna har han sprungit om mig och är lycklig ! Sakta men säkert!!

Bilden längst ner är från kvälls promisen vid 5 tiden, Zid älskar stranden så självklart gick vi dit! Zid höll på bli uppäten av två feta katter ! Tur jag har ögonen med mig när han inte har de ( aldrig för katter )

Av Jennifer Johnsson - 28 november 2015 09:26

Så här ser det alltid ut när haglet frukost i sängen och försöker kolla på film ?
För det är någon som föredrar min frulle istället för sin egna mat !!

Av Jennifer Johnsson - 27 november 2015 06:54

Igår när jag kom från centrum tog vi oss en promenad längst stranden...: Zid älskar stranden !! Ovädret var på ingång men bröt inte ut i oba fören efter 23... Någon gång, blixten är från Facebook, som någon fottade igår (:
Det var som sagt väldigt blåsigt !!! Det är lite suddiga bilder... Jag ville bara hem för jag frös så mycket men Zid ville inte gå ifrån stranden !

Av Jennifer Johnsson - 21 november 2015 10:42

Härom dagen fick Zid två hoodies och en jacka, lite stora men bara att ta dem till sömmerskan ibland! Och han fryser faktiskt på nätterna så han sover som en stock med handduk på sig! En vacker dag kommer kylan hit oxå !
Han var väl inte jätte nöjd när han inte kunde gå men när man kavlade upp armarna och gick dom en fjant var det kul o se!

Av Jennifer Johnsson - 10 november 2015 11:35

Har man sovmorgon så har man

Av Jennifer Johnsson - 10 november 2015 11:34

Gårdagen med Jenny och Zid. Promenad på 25m gatan för o se efter sängkläder och gardiner !
Sen vart det café och sen till nästa café och åt våffla, hem o kollade film.

Sen möte vi upp Orhan som åkte till Ankara en snabbis så vart det mat på ravsa el hur det nu stavas, sen en öl på Shakespeare (:

Av Jennifer Johnsson - 8 november 2015 15:53

Idag vaknde jag att methi ringde klockan 10 enligt honom, påminnde honom att det var den 8 november idag, DÅ turkiet täller om sin tid! TACK nu är allt som vanligt igen, nu kan jag förstå igen vad klockan är i sverige!!

Zid och jag gick till market köpte oss hundmat, kalkon, mjuk ost och bröd, och hem och åt frulle, sen satte vi på en tvättmaskin och kollade på Flash, sen for vi till stranden så ringde jag orhan så kom han oc jenny förbi. Sen gick  vi hem och dem till sig sedan dess har jag städat, tvättat, diskat och duschat!

IDAG HAR JAG VERKLIGEN VARIT DUKTIG !! haha 

Så dags att klä på sig sen ner till ömer resturangen och möta upp Jenny och orhan och äta mat börjar verkligen bli hungrig!!


Trodde aldrig att zid vile leka med stora volleybollen, men det ville han, han drog tilomed iväg med bollen för barnen!
           

Av Jennifer Johnsson - 7 november 2015 11:28

Igår åkte jag in med Jenny och Orhan till centrum, dom skulle äta och jag hade ätit 3 timmar innan, sen vart det café och sen öl på yellow taxi.

Innan jag skulle gå och möta dom vid bussen så ringde Orhan o sa att dom går, sa jag ska bara ta på mig skorna...få med sig Zid var inte det lättaste, han rejsade bara runt soffbordet !!!!

Methi och jag har pratat med Zid att han kan få en månads peng på 10 lira, så kan han ju köpa vad han vill ! Hahah. Och månaden är inte ens slut och han vill ha 10 lira till ??!?!?

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards