nenno

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Jennifer Johnsson - 12 januari 2015 20:15

Känslan av att man ska hem igen gör ont!

fredag morgon går planet hemmåt el ja först istanbul sen arlanda, den låter det som om någon vacker från familjen min plockar upp mig ! 

Idag har jag, legat i sängen kollat på film tyckt synd om mig själv av all tränings värk från bergsklättringen igår ..... jaaaa jag över driver det är ju faktiskt fina vägar.. och dom e ju endast lite knöggliga så inga vassa bergs kanter denna gång utan riktiga vägar som endast lutar uppåt i flera kilometer! ändå lite stolt över mig själv att jag orkade och att jag inte dog.... när vi kom till vilo platsen med hästarna  ( när jag satt fast dom i sina buskar osv....) så kastade jag mig på rumpan och hämtade andan....

så jag har lite ont i kroppen... men men....

tog mig till market i morse köpte bröd, kalkon, ice tea vatten melon!!! Åt sen frukost i sängen, tvättade 3 maskiner....
Sen vid ? 5? kom gulay hem eller hon kom in till mig efter en timma åkte vi till koctas och skulle kolla på nytt täcke till mig ( efter alla dessa år ??? vad e det som är så svårt att va göra något man ska ? som man har dragit sig för i flera år) slutade med att vi åkte till istikbal som ligger 60? m från hemmet... och köpte ett täcke... ett 190*200cm 


problemet är ju att jag har stora påslakan och att jag har lagt mina 110cm täcken på längden isl för att antingen köpa mindre påslakan eller större täcken ... latheten bedrar!!! aja täcket kostade afall 150 lira ca 530 kr... so whaaat ? i alla dessa år kunde jag bara skippat en utekväll för et täcke? NOOOSHIIT! aldrig i livet tydligen...


Men men det blir inget izmir men det blir nog en sväng till antalya till emre på torsdag !! Eftersom han har ledig från skolan i estonia och e hemma på "semester" så blir nog en natt där och sen flyga tidigt på fred morgon .... noooooo.... Vill ju inte...


Just nu e gulay i duschen efetrsom deras varmvattens tunna på taket tar 1,5 timma och värma upp... och min går på 1 min ?? kanske ut sen i kväll men ingen aning ännu!  

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards