nenno

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Jennifer Johnsson - 19 april 2012 23:10

varit en seg dag för huvudet idag, ut ved vovven sedan vart det lite dolmar till frulle smakade fortfarande lika gott som igår, vart sedan att bänka sig i soffan med täcket och vovven så vart det Lejon kungen, sjukt länge sedan.
Man märker ju hur tekniken har gått framåt sedan den kom ut, men still Wonderful :)

sen vart det extream home makeover, bölar alltid när jag ser på det programet ...
Sedan efter 15 rullade jag och Lynn över till Sara och Yetkin, så drog sara och jag ned på willys och handlade åh lynn stanade kvar och lekte med Yetkin.

Vart kebab pizza med mozzarella ost :) Jammmmmi Fortfarande mätt?

Sedan vart det häng i soffan och vart en döende timma i soffan. 
OH  sen rullade saaben hem till mig vart det chips och cola sofft framför tvn med kortspel.

Så skulle vi ner till bilen och hämta saras mobil och sedan gå till Shell och köpa mer Cola, så jag tog varken med mig mobilen eller nycklarna eftersom att sara KAN JU KODEN... vilket visade sig att mobilen inte var i bilen och hon kunde FAN INTE KODEN TILL PORTEN HELLER! GREAT! Hahaha

Som tur var, var grannen på väg ut så vi kunde komma in! Lucky us!

Så nu har dom precis rullat hem tack för en skratt full dag med ett slött huvud! Peace!

Av Jennifer Johnsson - 19 april 2012 11:09

Igår väldigt på eftermiddagen fick jag för mig att ha Turkish envig.
 

Var bara att dra dammsugaren lite snabbt, sen upp på Ica och handla!

Hade precis bara hunnit göra klart den Turkiska Tzatziki.
 

Sedan kom Sara och Yetkin, så började Sara med den turkiska salladen Ezme, vi diskade salladslökarna och hade i vanlig lök och feta ost i.

Jag körde för fullt inne hållet till Dolmarna, känns som det tog hur lång tid som helst! Tacka Sara för att hon hjälpte till <3



Sen vart det sista paketet av signar böregi " turkiska vårrullar?" Som jag hade smugglat med mig hem från turkiet så nu är det bara vänta 51 dagar till, tills de att man får äta dem, hihi…

Funtar på om man ska göra dem själv någon dag. Antingen med ost i eller så kör man Potatis och dill :)) AWSOME GOTT! 
 

Mamma kom runt kl 18 för att lämna en kastrull, för jag behövde en stor kastrull så alla dolmarna skulle gå ner men visade sig att jag hade typ samma size på min kastrull som hennes största, sedan kom hon tillbaka och hade lämnat syrran i skolan och skriva på något försäkringspapper på hästen, sen kom hon tillbaka och innan hon hann tillbaka hade Helene kommit. 
 

Hon fick tyvärr köra själv service för att Sara och jag stod fullt upp i köket.

Mamma fick hjälpa till att dela på vindruvsbladen, gick dock lite LÅNGSAMT VAAAA?
 

Så när alla dolmarna var färdig hade vi delat upp dom p å två kastruller, så funkar ju INTE mammas kastrull på min spis! ARG* Så vart det överfullt i kastrullen sen var det bara att vänta i 40 min medans dess körde Sara på med turk riset och jag började fixa Adana Kebaben :)
 

Sedan kom syrran förbi efter skolan och hon tog ett rejält lass mat, mamma och jag tappade hakan !!!
 

Jaa jag tyckte allt var Awsome gott och hamnade i matkoma ett bra tag efter maten :)

 

Efter det att vi hade ätit upp kom den sena bruden Foroogh, som tog dom sista sigara böregi :( Sa till henne att ja tack för att du tog den sista, hon såg ut som ett frågetecken… hihi 

Beklagade mig över att det var 52? dagar kvar tills jag kunde äta dem igen . 


Så maten bestod av:

sigara böregi 

Adana kebab 

turkisk ris

Turkiska dolmar

Turkisk Ezme sallad

Turkisk Tzatziki

Ja detta tog bara 3 timmar, det är ett riktigt jobb med dom där dolmarna, Rulla rulla rulla rulla.


sedan vart det päronpaj med kokos och vaniljglass, ja var svårt att få i sig för jag var proppmätt!!


Sedan vart det mer vin och bus :)

       

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards