nenno

Alla inlägg under januari 2016

Av Jennifer Johnsson - 2 januari 2016 21:15

Idag kom mehmet och hämtade mig så åkte vi till konakli/payalar och kollade på färgen på köksskåpen och kollade om jag ville ha en marmor skiva från butiken brevid el om jag ville ha från affären här runt hörnan. Den vi kollade på idag var 50 tl metern billigare, är ju ganska mkt i turk pengar men inte så mkt i sevsnka pengar.... Tror det lutar faktiskt åt den som är billigare, methi vart chockad han tycker bara jag handlar det som är dyrare .... hmmm Inte helt sant heller ... oftast det som är lite dyrare har ju bättre kvalitet :)

Varför dom har byggt ihop alla överskåpen i ett .... i n g e n a n i n g   ?  Kanske för att det inte är direkt från en fabrik jag beställt utan från en möbelsnickrare el vad man nu ska säga.

Och dom bygger efter mina mått i köket inte standard. eftersom köket är så litet !

Som lägre lådorna är till lilla barbordet som kommer tillkomma och kommer endast bli 150 cm tycker att det försvinner förmycket utav hemmet annars eftersom lägenheten inte är så stor. hade kunnat blivit riktigt snyggt om inte alla bärande väggar fans i alla hörn i stort sätt.

Zid fick verkligen glimten i ögat ;)
       

Av Jennifer Johnsson - 2 januari 2016 09:45

God forsättning.

Igår gick methi och jag på promenad, vid dimcay floden, när " parken tog slut" på ( vi gick på bakvägen till dimcay) Vi frågade en pojke på cyckel om vi kunde komma över på vägen, så han sa ja lite längre fram .... ( hade methi vetat hur långt det var hande han pucklat på barnet sa han ) lite längre fram MAX en halv timma tänkte vi... ah men vi kör, vi kör... vi går och vi går och vi går .......och går lite till efter en timma pausade vi ... och puckot zid han ville ju knappt bli buren så fort i tog upp honom hoppade han runt i famnen och slickade en i ansiktet och försökte hoppa ner från famnen, så fick linda in han i koftan.. Och det vår såååååå kallt igår och vi var jätte dåligt klädda !! hade bara tröja och kofta och leggins. Methi han hade ju dubbla käder av allt den jäkeln.

Efter 3 timmar och lite till ser vi en skylt .... 100m kvar !!! WOOOOOOPPP Första bästa stopp på garden resturang dimcay, vart två varma cay ... bästa som hände under den promenaden VÄRME och inne hade dom bras kamin... Näst bästa var att det var 5 min att gå till bussen där ifrån ...

VI gick lite tidigare än vi skulle så zid kunde kissa, men jag missförstod methi vad klockan var och sa att vi kunde gå, så det vart en timma i skuggan med vind och kyla, stoppade in zid innan för tröjan som skakade lika mycket som jag . ÅÅÅÅH SEN KOM BUSSEN.... DET VAR EN VÄLDANS LYCKA !!!!!!


Innan den långa promenaden så var vi inne på migros för jag vill ha fler små skålar som jag hittade för en vecka sedan som jag tyckte zid kunde få ha sin mat och vatten i, men dom var så söta så vill ha fler till matlagning el ah frukost.

Klart han ska ha fina skålar lilla gubben, men finns andra fina med :) hittar jag inga fler än dom så får han självklart dom...


Och där kom zid springandes som har fått fnatt och rejsar över allt bara hoppade upp i 10000 km/h och bet mig i näsan .... Han kanske inte ska ha dom där skålarna !!! Pasa dig !!
Men hittade även cay latte på migros : D : D 

Och den ar good gillar bara tassimos i vanliga fall med kapslar, men finns ju inte här , starbucks finns men deras cay latte är inte god. men denna påse cay latte fick godkänt bara man har i pytte lite kanel :D


SÅ i morse vart det mannagryns gröt och cay latte ! DET FINNS HOPP FöR MIG MED !! CAY LATTE !!!


ZID slappade framför infran för 20 min sen innan han fick ryck !

         

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards