nenno

Alla inlägg under juli 2012

Av Jennifer Johnsson - 20 juli 2012 21:30

Igår fick jag ett sms av Heléne om jag ville komma och sova över hos dom! Bangade inte! Gillar min kära vänn <3 vart två glas vin och lite vatten melon men Alex och Håkan ja dom tuggade ju i sig den LILLA melonen medans jag höll på med en skiva! Fick dra till mig en till så att Heléne kunde en bit hon med för hon var ju ute med Malte på nattpromisen!

Dom e allt Goa dom (:

Idag har jag jobbat 7-13 var lungt på jobbet sedan for jag med bussen hem och duscha byta om och sedan till Sara och yetkin, hjälpte dom och blocka ihop det sista i huset!

Sedan vart det hem till mig och packa upp lite sen bar det av till systemet så Sara och jag har dricka när vi kommer hem (: vem vet kanske det räcker till i morgon oxå (:
Höhö! Sen bar det av mot Willys för att handla det vi skulle ha till taccon!

Skulle även köpa kaspslar till expresso maskinen som jag fick av mamma för några dagar sedan..... Men den var nog tänkt till henne själv eftersom jag inte dricker kaffe! Man kan ju göra varm oboy i dem afall ! Tur det!
Men men jag glömde bort dom där kapslarna bara för jag inte hittade min ananas som jag MÅSTE ha till min tacco!

När vi kom hem och hade packat upp allt ringde Malin och ville komma på kaffe då kom jag på vad jag hade glömt!!


Just ni sitter jag i bilen med sara o yetkin på väg till Arlanda och yetkin ska hem till Turkiet !

I morse när jag gick in på Facebook läste jag från alanyas informationsteam att en iranie hade haft 15 g cannabis i brallan! Så kopierade ju självklart bilden och la upp den på Cyrus sida! Ahaa tänkte jag han art tagen på bar gärning och vart utvisad från landet! Men så var det inte :D Tur det kanske hihi (:

Mors gummi galosch!

Av Jennifer Johnsson - 19 juli 2012 12:49

Oh idag har min son fått sitt åk!
Fan va min son ska få köra omkring mig dagarna ända!
Stackars serkan han kommer tröttna på sin mamma (:

Men det gör ju inget! Jag älskar ju honom ändå och han älskar ju mig ändå så det är nog lungt !

Igår kom frugan Sara och hämtade upp mig på jobbet (:
Sen for vi hem till mig och kollade tv! Godisskålen minskade av någon anledning ? Why ?? Hmmm

Sedan for Sara hem vid 1.
Idag är det jobb 13-21!
Och i morgon är det 7-13 sedan ledig i 4 dagar!!!
Det blir iallafall Ikea på tisdag me Sarapara!

Ska börja och kolla upp lite flyg biljetter nu så man kan boka snarast! ((:
Längtar till värmen! Längtar till lägenheten ! <3

Min sons åk!

Av Jennifer Johnsson - 18 juli 2012 11:22

Nedräkningen ligger nu på 56 dagar tanken var att Sara skulle bo hos mig men nu har hon fått Jobb i ö-vik så nu blir det iafall garanterat en flygstol för henne ner med mig i september och även mamma kanske syrran oxå skulle ju va grymt kul om hela familjen kunde vara där samtidigt någon gång!

Lär säkert inte ske men syster är ju sugen på att dra ner igen!
Tycker bara synd om Adem som inte vet om något att lägenheten kommer bli med 3 damer istället för bara mamma och jag ! Kanske 4 damer då om syrran hänkar! Hope so!

Idag hade jag satt kl på 11.00 eftersom jag skulle börja kl 12.00 bra tajming där efter som jag har trott att det är torsdag idag sedan igår! Tur bara att jag vaknade av mig själv eftersom bussen går kl 11.00

Men i morrn är det torsdag! Då får jag sova till kl 11 för då börjar jag jobba kl 13 (:

I detta land har vi Inge brist på vatten då himlen är öppen för sky fall dagligen är det fint på dagen ja då regnar det på natten! Är det fint på natten då regnar det på dagen, eller så är det regn dygnet runt!

Tacka dem som uppfan paraplyt !!

Och i Turkiet är det 45 grader så ja jag föredrar Turkiet allt!

Här om dagen camade jag med Adem.. Ja vad hände som alltid händer? Fast det har aldrig hänt i camen förut men han somnade! Trevlig kille den där Adem asso! Snacka om trött!

Ja detta var första inlägget via nya appen som har kommit ut (:

Av Jennifer Johnsson - 17 juli 2012 22:36

Jag längtar sååååå till Maj 2013, kommer bli bästa sommaren ever, och även den mest spännande och lärorikaste sommaren!
Kommer bli den sommaren med mest skönast minnen!


Klart jag Längtar till September då det blir alanya men 2013 kommer bli heeeeelt diffrent!


Sedan jag kom hem från turkiet har jag nog bara jobbat nästan vart ledig lite oxå då har jag lekt med Sara och Yetkin och så har vi badat, i går var vi hem till styran och badade då kom en mamma med hennes mamma och så skulle hennes söner bada, visst att vi tog upp hela bryggan men inte fan måste barnen hoppa där vi är och skvetta vatten som satan?!
Ja hade det varit vår mamma och syrran och jag hade gjort så då hade hon ju sagt till oss?  BIIIIIIIIIIIIIIHJ!

Sen drog vi hem till Lyngsta och fyllde en flarra med vatten oh så snodde vi bullar i frysen :D Sen tuffade vi till St vika och det var mkt skönare där blåste inte alls så mycket! 


Sen vart det kajj mat på Freja :) Gott Gott!!


Sen kom sara och sen kom syrran så gick vi till Ica för att handla något gott till filmen :)

Så hörde man en bekant röst..... Jaaa det var systerryster Ann :) Trevligt inte träffat henne på några år?


 I morgon blir det jobb 12-21.... Damn  vill inte .... har en lysande ideee ledig lördag - tisdag... varför inte åka en snabbis till alanya :D? Skylle gilla det grymt mkt!!!!! Hahahha Men sara sa nej ? 


Av Jennifer Johnsson - 9 juli 2012 23:56

Gick hem till Sara och Yetkin sen drog vi ner mot centrum Yetkin skulle fixa något med skolan, sen vart det ner till nicksta och bada och lynn fan va hon var jobbig ursäkta men det var ju bollar över allt hon pep så hon skakade!!!

Hon fick simma en massa med mig och sedan byte jag av med Yetkin men visst skulle  hon skaka som en nöffnöff när hon såg alla olika storlekar på bollarna och värst var väl att hoon inte fick leka med alla grabbar! 

Sedan vart det Ica kvantum och hem en sväng och byta om!
Sen till Sara och Yetkin för att fixa maten som vi skulle  ha med oss till ringvägen och efter det gick vi ner till Centrum Yetkin gick in på mix för han behövde Ice till hans Raki ... usch snusk snusk det där!

Sen ner till systemet och handla lite dricka för att sedan ta taxin ut till ringvägen och sedan slå sig ner på något ställe :))
Mysigt var det :)

Sen vart det att ringa taxin hem efter några timmar fick samma chaffis snäll var han iafall snacka snacka :)) hela tiiin!

Nu sitter  vi hemma och dricker och har rökt upp halva vanilj ciggarerna DAmn vad det smakar vaniljjjj :)))


PEACE :D

Av Jennifer Johnsson - 9 juli 2012 10:00

Onsdagen den 12 september..... 
To far away but!

Skön att äntligen ha ett datum :D sen blir det nog hemgång 5 oktober om schemat blir som det ska, men eftersom oktober inte är lagt ännu så, vet man ju aldrig!

men men kommer att längta ihjäl mig!

Pratade med Emre här om dagen och han ska ju studera i Litauen i vilnius så dit blir det att åka i oktober och ta med honom på tallinbåten  och hem till sverige :))

Har bara jobbat sedan jag kom hem, lite tråkigt men man måste jue!
Senare ska jag träffa sara och yetkin så ska vi gå och köpa lite bärs och dra ner mot ringvägen :)
Ja inte så mkt att skriva om men nästa sommar snurrar en hel del runt i mitt huvud just nu!


- Time will show!

 

oh denna saknad! snart har man varit hemma en vecka HELT INSANE!

 

 

Av Jennifer Johnsson - 6 juli 2012 14:45

Ja då har man varit hemma i 3 dagar och man är inne på sitt 3:dje arbetspass.
Hunnit träffat Helene sara och Malin igår var jag hos helene och käkade taccos och drack vin!

Dom sista dagarna i turkiet var great Seyfi fyllde år så var fest för honom natten till hans födelse dag och sedan vart det efter fest hos Serkan, dagen efter ( i söndags) så fyrade vi seyfi med Tacco och tårta och paket, så det var syrran jag och seyfi serkan och muammer... Den som aldrig hade sett presenter förr måste varit serkan .... Synd att jaginte filmade han flippade totalt när Seyfi skulle öppna sina paket, så eftersom seyfi var lite seg så haffade Serkans han saker så jag ( mamma till barnen på S) fick ryta lite åt serkan sa att han fick lugna ner sig lite!!!

Sedan vart dey tårta och tårt krig!

Efter det grog pojkarna till jobbet och syrran och jag diskade av och bytte om och drog in till centrum :)


I måndags var adem ledig ...... Josse och jag ville till öludeniz stranden men vi fick inte som vi ville :((((
Dumma adem,  *spark i magen ska han ha ;)*
Men det bar av till Bellman stranden istället för serkan hade jobbat där två dagar och vi hade inte hälsat på honom  sedan han började där vart några timmar där.
När serkan slutade vid 6 drog vi 4 till Lider för att äta mat, fick in ett bröd på 1 meter med ost på... ja dom har ju det godaste brödet asso!
Till och med syrran fick i sig en hel del bröd ...... med ost på hon som inte gillar ost :P

Den kvällen åkte Josse moppe med serkan som dumpade henne hos mig och adem och jag fick ta bussen.. snäällllt!!

men de va bara hem och sova en sväng för att sedan göra sig i ordning för sista kvällens utgång!
Straxt innan vi skulle dra kom Kamelen med sin vänn och adem skulle först in till oba och fixa bilen till jobbet dagen efter, så vart skjus in till centrum och sedan skiljdes vi åt.

runt 2? Kom Cyrus :) Kul och se honom inte sett han sedan förra året :) Och straxt efter det kom Adem :)

Jaja vart sedan efter fest Taylant förljde med med eftersom han hade moppe så följde syrran med honom på moppen för han har inte ? varit hemma hos mig förut så hon fick visa vägen :)
Adem gick och sov, med cyrus och jag satt på balkongen tills solen gick upp.

Sedan vaknade adem och cyrus åkte hem. 
Sen somnade jag 20 min sen vart det fylle ppackning och idag ... vet jag att dom viktigaste sakerna är med men inte allt som är viktigt HAHHA! DAMN jävla fylle packning.
Sen kom älskade serkan stackarn hna var döds trött! <3 

Sen bar det av mot Alanyum vid 12 tiden för att vänta på transfern som var ca 30 min sen emellan det sprang syrran in på alanyum och handlade till helena.
Efter 2 min? slocknade josse på bussen när det var buss stopp gick jag av för att röka sen sov hon tills vi kom fram till Antlaya flygplats.
Sen vart det att checka in syrster todde väskorna vägde 50 kg vardera men de va bara 21 kg styck så det var ju super lungt :D
Sen kökade vi på burger, sen va det bara 1 timma kvar tills vi skulle på planet men  då somnade hon oxå, så vi han bara på planet till Istanbul så somnade hon igen. Men i istanbul vart det taxfree så hon shoppade på där....
Sen han vi bara på planet mot sverige så somnade hon igen .... Tråkigaste reskompisen!

Dom övriga dagarna har vi bara solat och badat ränt i Centrum på kvällarna och ätit frukost hos serkan sedan vi inte kunnat blogga då intenet har varit LOST!

                                                 



Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards