nenno

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Jennifer Johnsson - 1 januari 2013 19:54

Vaknade upp utan Hangover! Dick car det nog många andra i ALANYA som gjorde det ? Hihi

Skriver bara om idag eftersom jag kör på ev ett miss lyckat mobil inlägg ?

Började med att ta mig en varm dusch med den nya apparaten sen vart det moppe tur mot Hästarna i syedra men innan dess stannade vi på brödfabriken och köpte något kilo baklava sen in mot mahmutlar in på en bazar där sålde dom allt från lite ruttna äpplen till blommor O potatis oh frukt O grönsaker oh nötter O ägg och lite mögglig svamp som tydligen var väldigt populärt!! Hmm nej tack! Även fast den sorten kanske ska vara sådan ? Jeeeeeep!
Jag köpte iafall 6 kg morötter O 2 kg äpplen till hästarna som vart mkt glada alla för godsaker så nu när jag var nere på en liten vända började dem gnägga så antar att dem känner igen mina fotsteg O min röst !

Sen drog vi med moppen in mot bergen i 1 timma dit O sen en timma hem !!! Förlåt men fan vad kallt det var !! Yscha byscha!! Men vi åkte till sapadere kanyonu! Jätte fint på vägen dit O själva bron vi gick på o satan vad luften var ren där uppe !!!! Kändes som man va full både hakan och jag stövlade runt där uppe som två fyllon ! Hahaha måste varit lyften ! För full på alkohol var jag inte ! (;

På hem vägen innan vi åkte satt vi vid en kamin och värmde oss eftersom vi var så frusna från moppe resan fortfarande även fast vi hade rört på oss i 40 min säkert!
Hakan var lite fundersam för bensinen i moppen ! Efter som han inte visste att det skulle vara så långt dit! Men det var ju bara bäcksvart och det fanns ju ingen mack i närheten lr ja 40 min där ifrån! Hehe med moppe! Fatta !!! Att gå den där kringelikrokiga iskall vägen mitt i mörkret utan lampa på mobilen eftersom jaa man hade ju bara 4% kvar på mobilen, gåendes längst det kalla vattnet från bergen brrrr !!
Men som tur var sa dem att vi skulle stanna vid ett hus där bodde det en gubbe som sålde bensin tacka honom för att han fanns ! Brr helt kolsvart ute ! Varit hoa hästarna nu i typ 2 timmar och mina fötter fryser bara nuuuu (; Bilder från bergodalsbanan kommer en annan dag för dom ligger på iPaden (;

Och nu är det massa blixtrar utöver havet! Mysiiiiigt (((:

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards