nenno

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Jennifer Johnsson - 1 februari 2016 20:22

Idag efter det att jag vaknade ringde Orhan och berättade att dom var nedanför.. Jahaa? okey, lite chockad... Släppte in dem, och dom hade köpt en AS GULLIG MOPPE! Vill oxå haaa!!  
Passar perfekt till dem, själv fick man inte pröva moppen utan det fick Zid göra ....
Han åkte med som en kung som han aldrig gjort något annat i sitt liv förr :) 


Men när dom åkte var Zid så ledsen och pep och vägrade följa med mig in som skulle hämta grannen för en promis med zid!

   
 

Av Jennifer Johnsson - 1 februari 2016 20:15

 Igår så vart det frulle sen somnad jag methi och zid igen i sängen, som tur var vaknade vi igen efter 1,5 timma ...... kan inte sova så där så kommer sömn problemen fram, bästa sömnen för mig är att vakna kl 7 och lägga mig 23.00 för hoppnings viss somnar jag runt 00.00

Meeeen sen runt 14.00 gick vi till stranden och träffade en man med sin hund, och sid och hans kund lekte ca 40 min non stop, zid var så lycklig, den andra hunden drack vatten som hans ägare hade med sig, han bjöd även Zid men Zid hade inte tid han ville ju leka.... det var ju såååååå kul!!!

Kul att vi såg och att hankunde leka med en hund lite mer i sin egna storlek än alla andra stora hundar! 

Sen gick vi och kollade eftr Zids kompis, eftersom vi hade med oss mat till honom... Men vi såg honom inte så vi forsatte mot migros och då träffade vi på en smal hund som vi gav maten till som följde efter oss, så när vi kom till migros i tosmur så skulle vi kolla efter cay latte som självklrt var slut... å jag köpte hunden lite mat... som vi bjöd på så vi tänkte vi går nu när hunden äter maten för det gjör ju så ont i hjärtat när dom följer med hem och såstänger man dörren och så sitter dom utanför och väntar..... Men man kan ju inte heller ta med sig alla hundar hem för så hade vi ju fått flyttat ut för länge sedan!!


men som "tur" var följde sedan hunden efter en annan människa när vi gick in på resurangen.

Sen hem och bytte om och åkte in till centrum med Jenny och orhan.
Zid var egentligen helt slut som hun efter det att han lekt så mycket men jag vet även hur mycket zid älskar jenny och orhan !! Så kunde inte låta honom vara hemma ! Så han fick självklart åka med!

Först gick vi till Karikatür bi kafe, sen vidare till Ev resturang.
Sen väl hemma klockan 5 på morgonen JAAAAAAAAA JAG SOMNADE !!!! Sov två timmar sen ut med zid och försöka väcka methi som vägrar gå upp för att han är trött ?! WTF HAllååååå vem har sovit sen igår ??? DU !! VAKNA SLUTA KLAGA! 

Sen somnade jag efter 11.00 och vaknade vid 3 så det blir en sömntablett i kväll och försöka få ordning på sömnen igen !

 
 

Av Jennifer Johnsson - 1 februari 2016 19:40

Inte hänt så mycket at all!


I lördags morse åkte vi ( jag och Zid ) med methi till jobbet, så åt vi frukost där. var väl där i 2-3 timmar Är så kul när vi kommer till Aqua park, Zid blir så busig han älskar verkligen aqua park det är som att han kliver in där som en chef och jagar bort alla katter ( men då blir jag arg)!! Sen gick vi till veterinären och Zid fick en spruta, 

Sen gick vi till English home och köpte nya säng kläder som var på rea!! och köpte även den vita blomkrukan där. Så svårt att hitta lite fina blomkrukor i Alanya.
Sen gick vi till några gardin äffärerför att kolla efter gardinstångs knoppar men svårt att hitta!! OCh vill inte ha dom fula som dom har på Koctas !

Sen när vi kom hem i lördags kom grannen på första våningen upp, och var här i ca 4 timmar


Och sen lagade jag STUVADE MACKARONER !! JAMMIIII Tack mamma och syster för ni handlade gammedagsa mackaroner till mig hade varit kung om man hade falukorv till!


Helt galet vad man kan sakna vissa saker som man int egillar så mycket hemma i sverige !


 

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards