nenno

Alla inlägg under februari 2016

Av Jennifer Johnsson - 21 februari 2016 11:53

Igår efter jag la upp två bilder fick jag 4 st barn som satt typ på mig vid min sida ! Det var min mys timma på stranden det ja.... Jag vart bränd !! Haha

Av Jennifer Johnsson - 20 februari 2016 12:00

Tog en tur till stranden det är 22grader enligt telefonen, Zid handlade en flaska vatten på market och jag köpte ice Tea vattenmelon, Zid gnager på en pinne och jag försöker få lite färg på armarna !!

Det är väldigt höga vågor idag, och ljuder från vågorna är så mysigt !

Av Jennifer Johnsson - 20 februari 2016 09:03

Igår träffade jag Taylant på roberts cafe i damlatas, efter det kom methi på moppe och körde mig till serkans jobb, var där en stund och sen gick vi på en liten shopping runda i centrum.


Handlade bara 4 st så handhanddukar från mudo concept.
Sen tog vi bussen hem och gick av bussen lite tidigare och det vart en mörk strandpromenad.


Sen när jag kom hem köpte jag mig en flygbiljet till sverige 24/-2/3 så jag kan fixa min tand.
Vill inte göra det här i turkiet, vet ju inte omdet blir bra el ej..

Så få åka hem o umgås med mamma och syrran och djuren :=)

Semester in sweeeden!

 

#chihuahua


Av Jennifer Johnsson - 18 februari 2016 13:33

Visst det har varit sol med moln !! Men Gud vad solen tar på kroppen både Zid och jag är döda nu! Som tur var är vi hemma igen ! Det var ca 24 grader idag på kelopatra stranden och två stycken som badade och 50- tal som solade ( bikini) och massor med folk som bara satt och hade det bra (:

[Bild]

[Bild]

Av Jennifer Johnsson - 18 februari 2016 09:30

Vaknade jätte trött, methi gick ut med Zid och jag tog en dusch och så följde vi med honom till jobbet... Ingen var ju lyckligare än Zid att få komma till Aqua park kliver in son största chefen av dom alla.
Det vart frukost med didem och latif.

Jag tror vi går ner till stranden lite senare, just nu är det 20 grader och molnigt, perfekt väder !!
Zid ligger och kollar/ spanar/ jagar svenne fåglarna!

#aquapark

Av Jennifer Johnsson - 17 februari 2016 09:47

 Idag lyxade vi till det med Chai latte och mannagrynsgröt till frukost!
Häde tänkt att vi skulle till stranden och bara sitta oc ha det bra, men solen vill inte riktigt komma fram! Idag är det 19 grader och ska tydligen vara sol och moln hela dagen.
Jag som behöver få lite färg :)

Det ser ut som jätte mycket socker ... och jag tror attt det är så oxå!  hihi
   

Av Jennifer Johnsson - 17 februari 2016 09:45

I går klockade methi upp oss på moppen och körde oss till veterinären.

- Ja det gick inte som väntat ! Zid är precis som jag ... inte mycket blod lämnade han ifrån sig inte...
Lite sönder stucken kille så lämnade vi veterinären med en sovande zid i väskan.

Sen tog vi bussen till lider paca och mötte kicki, och sen gick vi till Özturk kolcuoglu resturang där vi typ satt i 4 -5 timmar,

Zid vaknade till typ när vi skulle gå och då åkte han och jag till aqua park. Då vaknade han verkligen till!


Satt hos methi en stund och han ringde efter mat servic. När han hade slutat jobba gick vi och drack ATOM !! 


I går när vi statt på stranden vid özturk... DET VAR SÅ VARMT brändes på armarna, benen och i hela ansiktet. 25 grader var det, inte konstigt att det vart llite svetiiiiigt !! 

Det sägs att februari aldrig har varit så varm förut som den är nu i år !

Det tackar vi för .. eftersom dom har höjt elen ! 


       

Av Jennifer Johnsson - 16 februari 2016 07:50

Snart ska vi bege oss till meltems veterinär i alanya, och ta blod prov.. 
Så får vi hoppas på at Zid blir godkänd för arabies testet, så vi kan åka hem efter sommaren. 

När vi är klara där ska jag träffa kicki vi ska till bellman stranden och äta frukost, Kicki har även en hund så jag hoppas han går ihop med Zid så att dom kan leka lite :)


Och förhoppningsvis får methi lån didems moppe så då kommer han och plockar upp oss, så får zid en guld stjärna på sin dag idag.


Att gå till veterinären är mer döden för honom men då får han åka moppe dit, gå till stranden och  äta frukost och ev leka efter frukosten, sen gå till aqua park. Så kommer bli en toppen dag med allt han älskar på en och samma dag.


Dock så kommer han få lugnande vid blod provet eftersom han är så rädd och mesig kille. och när han fått vacc så har han alltid kissat på sig och hoppat upp u min famn direkt efter det att sprutan är ur honom.


       

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards