nenno

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Jennifer Johnsson - 19 juni 2012 19:30

Oh dessa två dagar har varit HÅRDA!

Igår så var adem ledig så vi gick ner till poolen och plaskade i typ 3 timmar solade pytte lite!
När vi skulle gå upp gick inte dörren upp så då fick vi ringa en låssmedsnisse? Ooch han skulle ju komma om en halv timma ja ja det tog säkert en timma i allafall så adem och jag hoppade i poolen och syrran solade en sväng innan hon började krypa in under solstolen för att ta lä utan solen det vr säkert minst 40 grader igår, DAMN TO HOT!

 Mitt uppe i dörr problemet ringde Mustafa och frågade om syrran och jag skulle med upp till hästarna på en gång eller om vi skulle ta bussen, sa ja visst kan vi åka med om låsnissen kommer snart, problemet var att den som gick sist ur hemmet hade lämnat en nyckel i dörren vilket betyder med turkiska dörrar att även om den inte är låst från utsidan så är den det på insidan ..... och det finns ju inget handtag  på utsidan så man kan öppna   !!


Men men in kom vi och packade om fort för att Mustafa väntade på oss nere vis Istikbal! Sen sprang vi in på market och handlade lite dricka och godis och snabbt ut igen.

Satt i en överhettande bil!Till syedran, skol barnen var fortfarande där eller ja dom har ju sommar lov men dom går på simskola :)
DAMN var så ******** Varmt, en norsk tjej fick leda ungarna från simskolan efter som dom brukar alltid rida något varv efter det att dom badat klart, tyckte så synd om henne som behövde gå med barnen i värmen!

Syrran ocg jag slappade i 2 timmar innan vi var tvugna och bära ut all drick till kylskåpet i trädgården som vi sedan skulle bjuda gästerna på!
Det var en holländs gubbe som fyllde år som hade budit 40 pers, och 40 pers kom det om inte mer? GOSH!

Det var att servera dricka till alla och fyll apå och diska glas ut med nya glas in med gammmmla in med nya fylla på med olika alkohol sorter, duka, ut med köttet, ut med bröd och smör ut med..... ja usch vad slut jag var efter ha kutat fra och tillbaka i 5? timmar bara springa fram och tillbaka! och sol på det ... som säkert åg på 35 grader eller så, lite heeeeetare uppe i bergen! 

Syrran och jag fick ändå 250 kr i dricks, bra tycker jag ändå eftersom vi inte kan något :D
Bööööög på hööööög :)
 
Idag när vi vaknade upp eller ja syrran vaknade upp innan mig men gick nog upp innan kl 10, så packade vi allt vi skulle ha med oss till dimcay för att sedan gå till tansas och köpa dricka, då ringer kamelen och ba vad gör du, berättade att vi skulle till dimcay, han ville gärna med och skulle ta med disg hans bror + tjej så sa vi åker om 10 min. AWSOME då hinner bvi ju in och handla, ja handla hann vi ju men sen forsatte vi att gå emot Dimcay, köpt en jävla ryggsäck som syrran tyckte at vi skulle ha, men hade ändå lyckats prata bort den EN DAG!

så 80 kr för värran (Y)
Vi forsatte att gå och gå och gå svetten bara rann, var säkert bara 40? grader då?äckligt varmt var det men vi pendlade på på på på på efter en stund ringer kamelen ( då har vi gått 30 min ) i gansk a bra tempo, och säger vi är på  bensin macken nu, AWSOME syrran då behöver vi nog bara gå i 10 min till, kamelen frågade vart vi var jag sa JAG DET FINNS BARA TÅ IDIOTER SOM ÄR UTE OCH GÅR OCH DET ÄR JAG OCH SYRRAN!
Han skrattade, helt plötsligt blir vi omgådda av två turk kvinnor med sjal på huvudet, JA TYPISKT NU PLOCKR väl kamelen och dom andra upp dom?

Efter en stund hämtade syrran och jag lite mer kraft och körde om turk brudarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Efter efetr en kvart då STANNAR KAMELEN !!!!! LYCKAAAAAAAA JAG BEHÖVER INTE GÅ MER JAG BEHÖVER INTE SVETTAS MER!!!!!!!

Så vi fick åka kanske 2 km sen var vi framme vi d stället syrran och jag såg på en skyllt för en klvtimma sedan, en då tyckte jag att vi kunde åa till något annat ställe så vart Halil Dimcay som vi stannade på lite längre bort fan vad skönt det bara var att få sätta sig ner och känna på det iskalla vattnet efter den promenaden i flipflop, syrran trodde vi gått minst 1 mil!

DAMN DETTA GÖR JAG ALDRIG MER OM ! men vem vet vad som händer i morgon? mena kutade röven av sig i går och ....idag!

Lite senare kom Erdal oxå, men då hade vi hunnit ätit upp, vet ni ! skvätte lite vatten på erdal sen började han att snacka ihop sig med sin bror...... SEN SKULLE DOM KASTA I MIG I VATTNET, Fan vad jag kämpade föratt sippa sprattade med benen bet i erdals armar sen bytte han och polat plats, så jag ja polat E bIIIIIFF, hade ingen chans när han tog tag i mina armar, kämpade säkert på iafall 5 min för att dom inte skulle slänga i mig .... och ingen, ingen ingen såg när dom bråkade med mig låg bara på ett tunt hjärn rör men men ..... ALLA SÅG!

Men men älskar Dimcay <3 så mysiiiig där men fan vad kallt det är där i början av sommaren så här tacka vet jag agusti då det kanske är 20+ i vattnet &circ;&circ;
var väl där uppe i dimcay i 3 timmar, sedan tog vi brum brum upp till andra sidan av dimcay för att åka upp till gruvan! och sedan gå en sväng där och sen åka till metro för att handla mat till grillningen! Jätte gott <3

Jag e sten död skickade med syrran till Kamelen så jag kan få lite lugn och ro i någon timma, synd attjag gav henne nycklarna? hahhahh

Vad som händer ikväll?, ja det vet jag inte! TIME WILL SHOW!

Fan bara dessa bilder tog 1 timma och ladda upp, Arrrrrrrrg!

                                       






 

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards