nenno

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Jennifer Johnsson - 8 juli 2011 03:55

ÄNTLIGEN INTERNET!!!! :D :D
Här kommer ett konstigt blogg inlägg lr ah…. Bloggade under bilturen till istanbul, hade dock inget internet lr så :)


Oj oj, vilken kväll de var igår!!

Fyfan Ilker söp ner både mig och emma under ordet TOTALT, började med att vi drog en vodka citron på stranden + lite vin ( dock var vi 5 st där )


Straxt innan 12 vart de centrum, började med att gå till Robin hood, ( ja där bjöd Ilker på massa vordna redbul, Uff uf fuff

 Var fan redan full när vi drog ifrån stranden!! Hahha


Sedan vart det två trappor upp till latino, där fick man en dricka oxå, Ilker försökte tvinga mig att dricka wiskey ( stavas de så?)


Sedan drog vi till James dean, hmmm ….. Ja fan de vart vodkabull där oxå, DUMMA ILKER, efter James dean vart det Bellman, där såg jag idioten från bråket här om dan, minns att jag TVIADE åt honom han smilade lite och drog sedan.

Men på bellman träffade jag Fatima och Mariah som precis hade istortsätt bara landat i turkiet.

 bra ska du se

Ja efter det bar det av till summergarden, hem minns dok inte resan dit?

Summer garden? ja vi hoppar nog  over att skriva om de :)


Slutsnackat om min kaos dag från igår :D kommer/ vill inte ha en sådan kväll igen!! :)


Drog ifrån alanya straxt efter 21. Mötte upp Fatima och Mariah på bellman, Denna bil e fan kaos asso, när vi hade hyrt bilden idag så funkade inte radion, men  fönstrena funkade jättebra, sedan när vi ska åka, så funkar inte fönstrens att få ner bara tolgas fönster! hahhaha ( vi snackade just om det och kom på att den hade varit "låst" hahha, oh ja de e nog mott fel för att jag skulle öppna hans dörr, efter som om att dörrarna inte funkar att låsa, så måste man låsa alla dörrar inne från, och bara  min sida går att låsa. Hahha Men annars rullar bilden bra,



Roadtrip 5/7 2011 :)

Här kommer ett konstigt blogginlägg lr ah…. Bloggade under bilturen till Istanbul från alanya, hade dock inget internet lr så :)



Oj oj, vilken kväll de var iförrgår!!

Fyfan Ilker söp ner både mig och Emma under ordet TOTALT, började med att vi drog en Vodka citron på stranden + lite vin ( dock var vi 5 st där )


Straxt innan 12 vart de centrum, började med att gå till Robin hood, ( ja där bjöd Ilker på massa vordna redbull, Uff uf fuff

 Var fan redan full när vi drog ifrån stranden!! Hahha


Sedan vart det två trappor upp till Latino, där fick man en dricka oxå, Ilker försökte tvinga mig att dricka wiskey ( stavas de så?)


Sedan drog vi till James Dean, hmmm ….. Ja fan de vart Vodka redbull där oxå, DUMMA ILKER, efter James Dean vart det Bellman, där såg jag idioten från bråket här om dan, minns att jag TVIADE åt honom han smilade lite och drog sedan.

Men på Bellman träffade jag Fatima och Mariah som precis hade i stortsätt bara landat i Turkiet.

 bra ska du se

Ja efter det bar det av till Summergarden, hem minns dok inte resan dit?

Summer garden? ja vi hoppar nog över att skriva om de :)


Slut snackat om min kaos dag från igår :D kommer/ vill inte ha en sådan kväll igen!! :)


Drog ifrån Alanya straxt efter 21. Mötte upp Fatima och Mariah på Bellman, Denna bil e fan kaos asso, när vi hade hyrt bilden idag så funkade inte radion, men  fönstrena funkade jätte bra, sedan när vi ska åka, så funkar inte fönstrens att få ner bara Tolga's fönster! Hahhaha ( vi snackade just om det och kom på att den hade varit "låst" hahha, oh ja de e nog mott fel för att jag skulle öppna hans dörr, efter som om att dörrarna inte funkar att låsa, så måste man låsa alla dörrar inne från, och bara  min sida går att låsa. Hahha Men annars rullar bilden bra,


Nu är vi snart I Burdur där Tolga gjorde armen, båda såg skylten oh ba BUUUURDUUUUR…


MAMMA var inte orolig att foga kör för fort, för taxametern den funkar inte den står på noll :D:D

De blir nog bra ska du se :)


Just nu åker vi på en väg som bara har en fil, för dom ska håller på oh ska göra asfalt? lr? aha

Jätte läskigt matte just en last bil som körde jätte fort på den där vägen med en fil!!


Annars har jag sagt till tog att han ska jaga bussarna med internet men det gick så har det var inget låst internet men de var fett seeeeeeegt!

Kunde nästan logga in på bligen men efter 5-10 min körandes efter bussen sa jag till Tolga att de var helt okey om han ville gasa förbi :)


Ja nu e det kanske bara hmm… 11 timmar kvar till Istanbul? Istanbul? 


Kl 3.00 vart det stopp för mat vart toast för hela slanten :) 

Nu är vi afall i typ mitten av turkiet, det är jätte kallt i bilen, värmen funkar dock inte heller … Mohahhaha

Hade tänkt där vi stanna och åt hade dom kläder på övervåningen så tänkte fan vad bra kan man köpa något och ha på sig, men ja det gick ju så där… Efter som dom inte hade några tjocktröjor! Lyckat jennifer, ingen filt inget täcke, dom hade typ tunna schalar ( stavas??)

men ja dom blir man ju inte varm av alls :)


Nu ör Fatima och …. Hon har inget körkort, gooo grill! men hon har nog kört snart i 2-3 timmar :) Tolga sitter bak och sotar med Mariah :)


Bilen har afall rullat i nu7 timmar för kl e 4.03 :P


Har smsat Oguzhan som bor i Istanbul, kanske kommer ses om han är i Istanbul :) Eftersom att han egentligen skulle 


kommit till mig i alanya men ah vart inte riktigt så :) lr ja inte till mig men Besöka mig :P


Hoppas på att det ev kan bli en tripp till Fethiye när vi åker hem :) men bara över dagen :) Saknar sötnosarna där borta :)


Nu är vi i Küthaya, och där är  396 km? Kvar till Istanbul wiiiii, känns som om vi snart är framme Hahha, jag tror första skylten jag såg var på 620? lr något? och då hade vi redan kört i 2 timmar minst innan vi såg den skylten :P

Gud vad jag älskar vägarna i Turkiet, asso sjukaste asfalten som finns, hopp hopp hopp här kommer Alanya folket, hopp hopp hopp konstigt att ens bilen är hel… Hahhaa

  

Nu är kl snart 7 och vi har ca 18 mil kvar! Oj oj :D solen skiner men jag fryser ändå, blir brillor på och upp med fötterna i fönstret för att få igång blod flödet i benen och fötterna, ska bara skrapa bort lite is så blir nog allt bra igen!! 


Jag börjar bli trötter, Tolga och Mariah sover som grisar bak i bilen, Fatima  och jag håller huvudet högt, i afall försöker jag så gått jag kan :P  och ja är jätte sugen på jordgubbs dricka!! ge mig nuuuuu :D

Straxt efter kl 9.00 = ISTANBUL :D

Wööööw, känns ändå inte att vi har rest i 12 timmar :)


Så skönt att ändå äntligen vara framme, Vart lite "fika" med Tolgas pappa när vi kom fram, väldigt lika varandra! Han har nästan inget utseende från sin mamma men  oj oj  pappa… Där kommer nog all han utseende ifrån :)


Sjukaste, hände när vi skulle åka ifrån Tolgas pappa, sång bara han kan göra?

Eftersom vi bara kan öppna dörren ifrån en sida, på passagerar sidan, så hoppade alla brudar ur när han skulle parkera bilden, för det var så trångt, vad gör tolva?

Jo han backar bak bilen, så att han  har typ 1,5 dm emellan bilen och passagerar? stavas? :S och staketet, hem för att kunna få upp alla dörrar måste man ju öppna inne från alla andra… kom ett gäng killar och ruckla på bilen, oh tolva försökts ta sig in i bilen men kumpan hans var i vägen, så tolva fick gå efter en pinne så att dom kunde försöka slå upp handbromsen, oh sedan putta fram bilen, och de funkade fy fan va vi höll på att avlida! Hahhaha


sedan vart det hem till hans syrra för att sova :)

kl e nu 17.00 väckte Fatima och Mariah och sa att dom inte fick sova något mer nu, men Tolga ville inte vakna :( Buhuhu, dum dum :)


Igår efter att jag hade fått upp alla så drog Tolga i väg för att leta efter sin systers Smart bil, efter det så gick vi till T´s pappa och han hade fixat massa med bilden som vi hyrt, den e ju fin men inte tipp topp, aha sen rullar i alla fall :)

Sedan vart det Till middagen/ frukost/ Lunchen kl 20 Adana kebab för mig :) jam jam. Det sitter aldrig fel asso!


Med T´s Pappa och tjej och 3 super söta ungar gaaah äta upp?


Efter vårt ätande vart det hemgång stannade för bi marker för att köpa lite alkohol, sedan hemgång till T´s kompis satt 7 pers och svettades i hans rum med dunka dunka och party ljus, efter 01.15 så drog vi till vackra Taxim!


Var på någon klubb som hette något med People?  Men det vart helt okey det stället inte så mycket folk men :) Så vart det lite Bellman musik där så vart vi alla glada!


När vi åkte in till stan med smart bilen, och jag sittandes i Fatimas knä, tror Tolga älskar gupp? Inte mitt huvud i alla fall…


Även en full tolva Kör in till taxin och möter massa poliser…. hmm, kör bra gör  han afall när han är full, det kan jag lova! Om man bortser från dom där guppen hans!

vart hemgång runt 5 någon gång.


Hade ställt klockan i morse runt 7.50  vem ville vakna? ingen.

vet inte hur många gånger jag satte på snoooooooes

Tolga skulle ju upp till rätten, straxt innan kl 9 drog han och kom tillbaka 30 min senare han ba fel tid…. Bra jobbat killen!


Sedan vart det sova och sova igen sedan massa alarm igen efter som han skulle dit vid 11.00 som var den riktiga tiden.


har varit orolig, men nu e han hemma igen och det var 5 poliser som hade gjort anmälan varav en kom, och en hade tagit tillbaka sin anmälan, där framme stod Tolga och hans pappa , sådan far sådan son?


Eftersom båda dom hade bucklat på några snutar! Haha, men det var poliser som inte kom, så det ska bli en ny rättegång 18 Januari, oj oj vad dom håller på!

kl e nu 13.00 jag e hungrig? Fatima och Mariah sover som grisar… mat mat nuuuuuu! har ju vart vaken i typ 4 timmar … 


Det vart mat här utanför i lilla byhålan lr ah det ar bara massa små gator tror ingen har någon finutsikt här!

Lr ah beror på hur man ser det man ser ju varandra om man vill fönster till fönster,

själv får jag höra alla muppar när jag sover som säger salata salata, tomato tomato,

Dom kör runt med vagnar och säljer bröd, sen kommer det en annan som säljer tomater, sedan gurka och assa människor som ropar att dom vill ha skräp hade jag haft dom utanför mig i Oba lr hemma i Sverige då hade jag nog att mitt liv. så jobbiga! :D


Idag har vi varit i Taxim och shoppat lite även vart på svenska ambassaden och hämtat lite papper till Tolga, sedan fikat lite och så gick dom andra tre in i en kyrka i taxin jag gick innan för dörren stod där i en min sedan gick jag ut igen Tolga kolla p  mig och började garva eftersom han vet vilken tro och så där jag har. Haha..


I Taxim så är det rena Los angeles backarna, när vi skulle åka hem där ifrån så … sa jag till Tolga vet du vad jag brukar säga till min mamma när hon ska backa? 

-Backa bakåt, så brukar mamma säga att man kan inte backa framåt, hahaha vad gör Tolga då?? Jo han backar verkligen framåt. Haha rakt in i en bil!!


 Lr han skulle ju backa men de vart framåt. Men de gick bra var ba den blå gamla bilen som fick hoppa lite när lilla smart bilen körde framåt!

 oj oj!


Nu är de nog inte många timmar kvar tills vi lämnar Istanbul och roadtrip tillbaka till Alanya. kl e nu19.00 Sova? Hmm trött börjar man bli!  har ju ba en bilresa på ca 13 timmar framför oss :)


Fick ett sms att Hakan låg på sjukhuset och hade krockat, hoppas han är okey, blir väl sjukhus besök imorrn när man kommer hem då :)


VI började att lämna istanbul straxt efter kl 21 sedan, var det mat dax och sen kom Tolga på en Ide om att när min data inte har så mycket batteri kvar så kan vi ju åka hem igenoch hämta hans kompis data, vilket vi gjorde och nu är vi på G igen och svänger av mot Ankara… men jag tror att vi ska åka längre innan vi svänger av och inte svänga av emot ankara för det gjorde vi inte sist?


Så detta blir kul och se hur det går, nu e kl 22.39 och jag somnar snart, dunkas turk musik som inte e så bra….. Suck!


kl är nu 1.36, tänk om T' hade lyssnat på att vi skulle svängt av till Antalya och inte forsatt rakt fram hade vi nu varit en timme närmare Antalya, då hade vi sluppit tullen 2 gånger om.


men efter krångel så… Är vi på rätt väg, ännu har dom inte skrivit hur många mil det är kvar men ja som sagt massa timmar framför oss, u har norskorna tagit över musiken, så  nu ere bara norsk musik istället, men de går ju det med. När det är min tur ska jag bara pumpa Svenska musik hahhah :D

Nää så elak ska jag inte vara jag kommer köra remis kanske Bellmans Remix på 56 min ? 


För då blir ju alla nöjda och glada :D

Kan det vara 11? lr 10 timmar kvar? jag har bara 78% kvar på datan, suger håååårt, lär säkert inte stanna till på något ställe där man kan ladda i allafall.


Hoppas att dom kommer byta förare snart så att man kan få hoppa bak och sova lite, Jätte trött, vill sussa :)

Mat och rörelse pause på Istiklal  :)) skööönt men ändå sitter alla ner! Hahahha
28 mil kvar till Antalya :) 

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards