nenno

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Jennifer Johnsson - 23 augusti 2011 15:46

... Gick ner till poolen och där låg en gubbe, sen kom det två till, dom va jätte trevliga, men det kändes lite obekvämt!!

Sedan när jag kom upp skulle tolga och Ilkal dra till centrum, dumpade mitt pass med honom så han kunde kopiera det till... som sedan ska avändas till ambassaden.

Skönt ensam hemma :D
Då började jag städa... så har känt mig som en riktig turk fru... skurat mattorna.... USCH ALDRIG MER....
Sedan damsugit och torkat golven vänt på mattan i "salongen" den skulle jag aldrig orka skura ... Räker med att vända på den tungt nog! flyttade på soffdelarna och damsög och skurade... Vart hela 20 kr rikare på städningen :D Så vart ju vara afall :P 
och även balkongen fick sig en skurning...

Snart är det dax att dra till kipa och handla lite mat.... ska ba sluta svettas först....  

Tjiing 

Av Jennifer Johnsson - 23 augusti 2011 12:15

Igår vart det inte 70 strumpor utan... 18 från bazaren en ny klänning och lite vindruvor... hmm undrar vart jag la dom ?


Emma och jag svettades totalt.... sjukt varmt igår... vad skulle vi ut och göra mitt på dagen :O?
Sedan gick vi runt i oba centrum, hälsade på en kompis..
Sedan drog hon till Centrum och jag drog hem och skulle göra tacco pizza....


Det vart mindre lyckat med pizzan, för när jag kommer hem sitter Tolga och tyggar i sig bröd och omelett.... Han såg väldigt glad över sitt mästerverk till mat...
Sa men hallå? tänk om jag e hungrig då? Oh han trodde jag hade ätit ute...
Har inte hajjat att det blir tacco pizza idag?
nää? oh gott men... får nog inte i mig mer.. nähäpp... Så gott var det med tacco pizza igår som vart för min del... macka och sallad!


Sedan bar det av till Mahmutlar till mahmut... Tog beach bussen och viste fan inte vart jag skulle av längre när bussen inte gick egenom mahmutlar... Men chansade helt och hållet och hamnande perfect fick ba rulla ner för gatan 50 m :)


Sedan fick jag sms av Emma att hon var på g hem med Gökhan .... plus polisen.... för att.. hämta passet och sedan hade allt gått bra... För dom trodde att...................


kl 6 i morse kom tolga hem med sin kompis ilkal? tror han heter så...
lät som fan, han tände lampan som vanligt i sovrummet när man ligger och sover  när han kommer hem och ba KOLLA...
OH NO... vad har du gjort nu tolga, Drog fram sin "väst" ur  fickan ..... hihi TRASIIIGG.... Störd vad har du nu gjort?

- asso de va ju inte riktigt jag ..... Dom bråkade med Ilkal... 3 st ochjag hjälpte bara till!
Men dom där killarna viste inte att dom var på min gata ....
* aha?

- Vi (tolga och ilkal) har gråtit som bara den ... för dom spraya pepparspay på oss.... och även på dom andra killarna.. sedan vart de polis huset och 75 lira i böter för alla snubbarna ...
* var de inte din gata?
-Ehm kolla Ilkal kläder...


Fyfan det här händer alltid när jag inte är med ute .... Fyfan ... Jobbiga!


Time for pooool :)? 

Presentation


Jennifer
Bloggar om mitt liv i Sverige och nere från Turkiet Alanya.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards